Sökning: "känslomässigt engagemang"

Visar resultat 1 - 5 av 86 uppsatser innehållade orden känslomässigt engagemang.

  1. 1. Mäns delaktighet och erfarenhet av när partnern genomgår abort : En enkätstudie

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Märta Larsson; Hilda Ohlsson; [2023]
    Nyckelord :Abort; barnmorska; delaktighet; erfarenhet; män;

    Sammanfattning : Bakgrund: Mäns delaktighet och erfarenheter vid en abort är relativt okänt. Få studier har undersökt männens perspektiv när partnern genomgår en abort, men samtliga finner att abort kan vara komplext och kan påverka partnern känslomässigt. LÄS MER

  2. 2. Konsten att skapa ett varumärke : En kvalitativ studie om hur skandinaviska modevarumärken inom premiumsegmentet arbetar med varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ana Ristic; Lina Jörnhammar; Tove Höög; [2023]
    Nyckelord :brand; branding; brand identity; product mix; premium brand; fashion industry; varumärke; varumärkesbyggande; premiumvarumärke; varumärkesidentitet; produktmix; modeindustrin;

    Sammanfattning : Den globala modeindustrin är idag en av de mest konkurrenskraftiga branscherna i världen där särskilt premiumsegmentet har haft stor tillväxt på senare tid. I takt med att det regelbundet tillkommer nya företag på marknaden är det svårt för företag att särskilja sig från sina konkurrenter. LÄS MER

  3. 3. Närståendes upplevelser av vårdplanering i livets slutskede inom äldreomsorgen : En litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Frida Söderström; Malin Häggström; [2023]
    Nyckelord :Närstående; upplevelser; vårdplanering; livets slutskede; äldreomsorg; kvalitativ innehållsanalys; omvårdnad;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den äldre personen som flyttar in på ett äldreboende kan ha ett komplext sjukdomstillstånd och det finns en rädsla för att inte ha diskuterat hur den boende och närstående vill att den sista tiden i livet ska vara. Vårdplanering i livets slutskede är en kontinuerlig process där sjuksköterskor och läkare, tillsammans med närstående och patienter planerar för deras sista tid i livet, diskuterar preferenser och görs delaktiga i beslutsfattande kring medicinska beslut. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetskommunikation på Instagram : En kvalitativ innehållsanalys av svenska fast fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Maja Wasling; Johanna Larsson; [2023]
    Nyckelord :Instagram; sustainability; sustainability communication; consumer engagement; sustainability marketing; CSR; fast fashion; Instagram; hållbarhet; hållbarhetskommunikation; konsumentengagemang; hållbar marknadsföring; CSR; fast fashion;

    Sammanfattning : Fast fashion-industrin blir ständigt anklagad för att inte vara hållbar och konsumenters kunskap om hållbarhet är bristande. Forskning visar att konsumenternas förståelse för fast fashion-industrin och hur det påverkar omvärlden är nyckeln för att nå förändring och en hållbar industri. LÄS MER

  5. 5. Pedagogiskt länkskapande i praktiken : En didaktisk exemplifiering i systematiska undersökningar i fysik på mellanstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Jenny Lindblom; Kristina Oja; [2023]
    Nyckelord :Emotions; learning; physics; pedagogical link-making; systematic investigations; Fysik; känslor; lärande; pedagogiskt länkskapande; systematiska undersökningar;

    Sammanfattning : The aim of this study is to contribute to more knowledge about how pedagogical link-making can be used to make the subject content of physics visible in systematic investigations. The method used is a didactic exemplification in a design study, where pupils have been observed in the teaching through audio recording and field notes. LÄS MER