Sökning: "kompetens och lojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden kompetens och lojalitet.

  1. 1. Upplevelseekvationen - när AI-teknik möter konsumenters värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Morris Holm; Emmelie Johansson; [2023]
    Nyckelord :Service logic; Resource interaction; the process of Value creation; Value in use; Outside-in perspective; Artificial Intelligence; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to increase knowledge about how AI in physical Retail has consequences for consumers' value creation. The importance of competence and knowledge in combination with technology is emphasized to enable improved customer experiences in physical retail. LÄS MER

  2. 2. Den trebenta chefen : Första linjens chefer i äldreomsorgens upplevelser av lojalitetskonflikter och deras handlingsutrymme

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Mikaela Lövberg; Emelie Käll; [2023]
    Nyckelord :loyalty conflicts; margin for manoeuvre; first line manager; municipal elderly care; ethical competence; professional judgement; trust-based governance; value-based governance; lojalitetskonflikter; handlingsutrymme; första linjens chef; kommunal äldreomsorg etisk kompetens; professionellt omdöme; tillitsbaserad styrning; värdebaserad styrning;

    Sammanfattning : Kommunen är huvudman för äldreomsorgen vilket innebär att organisationen är politiskt styrd. Att arbeta som första linjens chef inom äldreomsorgen är därmed ett komplext uppdrag där flera olika perspektiv konstant måste tas i beaktning. LÄS MER

  3. 3. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Hlbin Faisal Abdulla; Walid Abdulkadir; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Frågeställningar:  ·       Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? ·       På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? ·       Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring?   Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER

  4. 4. Lagstiftningen, riktlinjerna och värderingarna : En kvalitativ studie om socialarbetares upplevelser i arbetet med missbruksärenden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Martina Mattsson; Erica Ottosson; [2022]
    Nyckelord :contradictions; tension relation; abuse; social worker; social work; room for maneuver; moral distress; ethics; ethical dilemmas; exit; voice and loyalty.; motstridigheter; spänningsförhållande; missbruk; socialarbetare; socialt arbete; handlingsutrymme; moralisk nöd; etik; etiska dilemman; sorti; protest och lojalitet.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka socialarbetares position genom deras upplevelser av hur lagstiftning, kommunala riktlinjer samt egna värderingar harmonierar i arbetet med missbruksärenden. I studien besvaras frågor gällande hur socialarbetare upplever att deras värderingar och kompetens harmonierar med lagstiftning och kommunala riktlinjer men även hur socialarbetare hanterar eventuella spänningsförhållanden mellan lagstiftning, kommunala riktlinjer, egna värderingar samt klienters förväntningar. LÄS MER

  5. 5. Ekonomistudenters finansiella val : En kvalitativ studie på ekonomistudenters beslutskriterier när det kommer till val av finansiell aktör

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Alexander Wargh Karlsson; John Nordin; [2021]
    Nyckelord :Financial choices; Financial actor; Financial service; Usability; Costs; Platform; Customer service; Quality; Trust; Brand; Loyalty; Competence; Finansiella val; Finansiell aktör; Finansiell tjänst; Användbarhet; Kostnader; Plattform; Kundservice; Kvalitet; Förtroende; Varumärke; Lojalitet; Kompetens;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen för ekonomistudenter tillhörande den yngre generationens beslutskriterier när det kommer till finansiella val. Detta kommer att göras genom att undersöka preferenser och beteendemönster när det kommer till vägval för denna population. LÄS MER