Sökning: "kultur inledning"

Visar resultat 6 - 10 av 49 uppsatser innehållade orden kultur inledning.

  1. 6. Internt varumärkesbyggande i ideella idrottsföreningar : En kvalitativ studie om hur ideella idrottsföreningar influeras av strategier kring internt varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anton Ignatius; Oskar Bergsman; [2022]
    Nyckelord :Internal brand building; communication; motivation; values; nonprofit work; non-profit sport clubs; payment; Internt varumärkesbyggande; kommunikation; motivation; värderingar; ideellt arbete; ideell idrottsförening; arvode;

    Sammanfattning : Inledning - Idrottens ideella föreningar är en av de viktigaste samhällsnyttorna i Sverige. Dessa är beroende av ideell arbetskraft, kraft som har en nedåtgående trend. LÄS MER

  2. 7. Styrning av autonoma arbetare : En kvalitativ intervjustudie om hur mellanchefer styr autonoma arbetare i kunskapsintensiva organisationer samt vilka syften mellanchefer har vid individbaserad styrning

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Jesper Petersson; Tobias Lindberget; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Styrning av autonoma arbetare - En kvalitativ intervjustudie om hur mellanchefer styr autonoma arbetare i kunskapsintensiva organisationer samt vilka syften mellanchefer har vid individbaserad styrning. Författare: Jesper Petersson och Tobias Lindberget Handledare: Martin Holgersson Examinator: Jan Alpenberg Inledning: Världen har genomgått en förändring till en kunskapsbaserad ekonomi vilket har tvingat organisationers ledare att anpassa styrningen efter den autonoma arbetaren. LÄS MER

  3. 8. Synergier vid företagsförvärv : En studie av mindre börsnoterade bolag om synergier efter företagsförvärv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Lukas Lundh; Simon Frejd; [2022]
    Nyckelord :Mergers and acquisitions; Due Diligence; Synergies; Integration; Information asymmetry; Human Resource; Coordination; Interaction; Företagsförvärv; Due Diligence; Synergier; Integration; Informationsasymmetri; Human Resource; Koordination; Samspel.;

    Sammanfattning : Introduction Mergers and acquisitions (M&A) is the process of acquiring or disposing of a company, a part of a business or a specific asset within a company. M&A allows companies to rapidly increase their growth and size to develop faster compared to organic growth. M&A is a hot market and the trends are pointing upwards. LÄS MER

  4. 9. Köp av livsmedel på nätet: En studie om adoptionsprocessen och impulsköp

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Karim Ben Hadj Rebai; Sebastian Frykberg; [2022]
    Nyckelord :Promotion; Consumer behavior; Impulse buying behavior; Adoption process; Situational factors; Grocery shopping online; Promotion; Konsumentbeteende; Impulsköpbeteende; Adoptionsprocessen; Situationsfaktorer; Matinköp online;

    Sammanfattning : Introduction – Shopping groceries online has had an explosive growth in relation with Covid-19 pandemic, where consumers have been restricted and has had to re-prioritize how and where they shop, which has forced new habits and consumer behaviors. Grocery stores are constantly trying to influence consumers’ buying behaviors through a number of different promotional tools to get a response from consumers. LÄS MER

  5. 10. SHL-klubbarnas hantering av relationer under pandemin : En kvalitativ studie kring SHL-klubbarnas användning av relationsmarknadsföring under covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Arvid Yngvesson; Christoffer van Deetjen; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; pandemic; SHL; relationship marketing; innovative relationship marketing; cooperation; brand building; Covid-19; pandemi; SHL; relationsmarknadsföring; innovativ relationsmarknadsföring; samarbete; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : Inledning - Covid-19-pandemin påverkade världen kraftigt och därmed även SHL och klubbarna som ingår i ligan. Tidigare forskning påvisar att en välfungerande relationsmarknadsföring kan motverka effekterna av en kris för företag, och därmed ämnar studien att fylla de forskningsgap som vi har identifierat. LÄS MER