Sökning: "marknadsföring av arbetsplats"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden marknadsföring av arbetsplats.

  1. 1. ÅTERBRUK I BYGGBRANSCHEN UR ETT MILJÖMÄSSIGT PERSPEKTIV

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Evelina Andersson; Ellen Davidsson; [2023]
    Nyckelord :Buildingwaste; Building materials; Circular construction; Resource usage; Reuse.; Byggavfall; Byggmaterial; Cirkulärt byggande; Resursanvändning; Återbruk;

    Sammanfattning : Bygg- och fastighetsbranschen står idag för en stor del av de årliga utsläppen. För att motverka klimatförändringar, brist på jungfruligt material samt minska vårt byggavfall krävs en omställning mot en mer hållbar byggbransch. Det finns ett stort intresse hos olika aktörer i branschen att jobba med cirkulärt byggande. LÄS MER

  2. 2. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Erika Ståhl; Wilma Nolskog; [2023]
    Nyckelord :Employer brand; digital natives; digital immigrants; public sector; private sector; Arbetsgivarvarumärke; digitalt infödda; digitala invandrare; offentlig sektor; privat sektor;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER

  3. 3. Reklamidentifiering och medverkansansvar vid marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Cajsa Johansson; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Reklamidentifiering; Medverkansansvar; Marknadsföring; EU-rätt; DSA; Law and Political Science; Business and Economics;

    Sammanfattning : Internet usage and social media have exploded in recent years, which has brought about a change to advertising. Social media has become a place full of recommendations and inspiration, but also a workplace for influencers who promote various products and services. LÄS MER

  4. 4. Arbetstillfredsställelse relaterat till empatisk omsorg, perspektivtagande och prestationsbaserad självkänsla

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Amanda Svanberg; Wilma Norström; [2023]
    Nyckelord :Arbetstillfredsställelse; empati; empatisk omsorg; perspektivtagande; prestationsbaserad självkänsla; Job satisfaction; empathic concern; empathy; perspective-taking; performance-based self-esteem; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka relationen mellan arbetstillfredsställelse och empatisk omsorg, perspektivtagande samt prestationsbaserad självkänsla. Studien ämnade även att undersöka ifall empatisk omsorg, perspektivtagande och prestationsbaserad självkänsla kunde predicera arbetstillfredsställelse samt vilken av variablerna som var den bästa prediktorn. LÄS MER

  5. 5. En studie om kvinnor i ledande positioner i en mansdominerad bransch

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Johanna Häggström; Elvira Larsson; [2022]
    Nyckelord :“Employer brand”; “Equality”; “Gender”; “Leader or Leadership”; “Male dominated industry”; “Women or Female;

    Sammanfattning : Syftet med följande kandidatuppsats är att skapa förståelse för vad kvinnor i ledande positioner i mansdominerade branscher värderar hos en arbetsgivare, vilka utmaningar de stöter på i sin roll samt bidra med förslag på hur man kan attrahera fler kvinnor till dessa positioner. Denna undersökning anses viktig då kvinnor idag är underrepresenterade i dessa positioner trots att flertalet studier tyder på att jämställda ledningsgrupper är lönsamt för både individen, organisationen och samhället i stort. LÄS MER