Sökning: "olika varumärken i samma produkt"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden olika varumärken i samma produkt.

  1. 1. Varumärkespositionering i serviceföretag : En studie om skillnader mellan banker och fastighetsmäklarföretag

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hans-Magnus Malmström; Rebecka Rydberg; [2014]
    Nyckelord :Positioning; service; brand; differentiation; brand equity; brand image; Positionering; service; varumärke; differentiering; brand equity; brand image;

    Sammanfattning : Bakgrund: De flesta är medvetna om att vi matas med och påverkas av varumärken, men sällan om det arbete som ligger bakom ett varumärkes uppbyggnad. Därför är det av stor vikt vid varumärkesuppbyggnaden att förankra de värderingar som företaget vill positionera sig med. LÄS MER

  2. 2. ”Mejerikategorin är ju inte världens sexigaste” : En kvalitativ studie om visuell differentiering av mjölkförpackningar

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elin Jansson; Anna Stensdotter; [2013]
    Nyckelord :Varumärke; differentiering; visuell kommunikation; visuell identitet; förpackning; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Inom marknadskommunikation har förpackningen blivit ett allt mer etablerat och viktigt verktyg för att marknadsföra en produkt. Genom olika visuella attribut berättar en förpackning vad den innehåller och ska locka konsumenten till köp. LÄS MER

  3. 3. Definierade varumärken : En bildanalytisk studie av Norrlands Guld och Mariestads reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kultur, samhälle, mediegestaltning; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ida Svensson; Josefine Brink; [2013]
    Nyckelord :Brand; consumption; advertising; TV advertising; identity; brand identity; Norrland Guld; Mariestads; Spendrups; marketing; Varumärke; konsumtion; reklam; Tv-reklam; identitet; varumärkesidentitet; Norrlands Guld; Mariestads; Spendrups; marknadsföring;

    Sammanfattning : As a consumer often chooses product or service to satisfy the specific needs or desires. However, there is more often than not several brands that manufacture the same product, which means we also have to choose between these brands before we can calm our needs. This choice is usually an active decision. LÄS MER

  4. 4. Skapa kundtillfredsställelse genom kvalitetsattribut : En studie av mejeriförpackningar

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Ylva Engman; Elin Wallberg; [2011]
    Nyckelord :attribut förpackningar kano kvalitetsattribut kundtillfredsställelse;

    Sammanfattning : Det första intrycket av en produkt är mycket viktigt, därför har förpackningar en stor betydelse för kunder i beslutsprocessen vid val av produkt. När det gäller mejeriförpackningar är ofta innehållet det samma, oavsett om mjölken kommer från Milko, Arla eller Skånemejerier är innehållet mjölk. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesrätt på Internet - parallellt existerande varumärken

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Anna-Lena Karlsson; [2011]
    Nyckelord :parallellt existerande varumärken; varumärkesrätt; Internet; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Varumärkesrätten är territoriell, till skillnad från Internet, en av våra idag viktigaste marknadsplatser, som är globalt. Ett resultat av varumärkesrättens territorialitet och det faktum att rättigheterna till ett varumärke följer registrerings- eller inarbetningslandets gränser är att det är möjligt för ett varumärke att ägas av olika innehavare i olika länder. LÄS MER