Sökning: "olika varumärken i samma produkt"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden olika varumärken i samma produkt.
1. Varumärkespositionering i serviceföretag : En studie om skillnader mellan banker och fastighetsmäklarföretag
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Bakgrund: De flesta är medvetna om att vi matas med och påverkas av varumärken, men sällan om det arbete som ligger bakom ett varumärkes uppbyggnad. Därför är det av stor vikt vid varumärkesuppbyggnaden att förankra de värderingar som företaget vill positionera sig med. LÄS MER
2. ”Mejerikategorin är ju inte världens sexigaste” : En kvalitativ studie om visuell differentiering av mjölkförpackningar
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Inom marknadskommunikation har förpackningen blivit ett allt mer etablerat och viktigt verktyg för att marknadsföra en produkt. Genom olika visuella attribut berättar en förpackning vad den innehåller och ska locka konsumenten till köp. LÄS MER
3. Definierade varumärken : En bildanalytisk studie av Norrlands Guld och Mariestads reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kultur, samhälle, mediegestaltning; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : As a consumer often chooses product or service to satisfy the specific needs or desires. However, there is more often than not several brands that manufacture the same product, which means we also have to choose between these brands before we can calm our needs. This choice is usually an active decision. LÄS MER
4. Skapa kundtillfredsställelse genom kvalitetsattribut : En studie av mejeriförpackningar
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Det första intrycket av en produkt är mycket viktigt, därför har förpackningar en stor betydelse för kunder i beslutsprocessen vid val av produkt. När det gäller mejeriförpackningar är ofta innehållet det samma, oavsett om mjölken kommer från Milko, Arla eller Skånemejerier är innehållet mjölk. LÄS MER
5. Varumärkesrätt på Internet - parallellt existerande varumärken
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Varumärkesrätten är territoriell, till skillnad från Internet, en av våra idag viktigaste marknadsplatser, som är globalt. Ett resultat av varumärkesrättens territorialitet och det faktum att rättigheterna till ett varumärke följer registrerings- eller inarbetningslandets gränser är att det är möjligt för ett varumärke att ägas av olika innehavare i olika länder. LÄS MER