Sökning: "organization of ikea control"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden organization of ikea control.
1. The Friend, the Influencer, the Lawyer: a Qualitative Case Study of IKEA’s Identity Expressions on Facebook
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : With the increased loss of control over the organizational identity (OrI) in social media, research has started to encourage organizations to hand over control of the OrI to the creation and distribution of stakeholders. This has created challenges for the strategic communicator in managing the OrI internally, as the employees adapt to the OrI in the mind of the stakeholder rather than the OrI set by the dominant coalition. LÄS MER
2. Vad hade Ingvar gjort? : En kvalitativ studie om svenska IKEA-bolags kulturstyrning vid distansarbete.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Företagskultur är de trossystem, normer, värderingar och underliggande antaganden vars syfte är att bidra till en målkonkgruens inom organisationen. Litteraturen talar således för vikten av kulturstyrning, det framgick dock att det fanns en brist på studier kring hur företag aktivt styr sin företagskultur vid distansarbete. LÄS MER
3. När hemmet blir viktigare än någonsin : En fallstudie om IKEA:s risk- och krishantering under pandemin
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Med anledning av att externa risker är oundvikligt för företag krävs det en beredskap för mitigera och mildra dess effekter. Likväl om en risk realiseras leder det till en kris som också måste besvaras av organisationen. Detta innebär att företag måste ha utvecklade styrverktyg för att hantera detta. LÄS MER
4. Starka styrmedel - en studie om relationen mellan arbetsgivarvarumärke och medarbetarnas organisationsidentitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Title: Strong control mechanisms - a study of the relationship between employer brand and employee organization identity Seminar date: 2018-01-12 Course: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing, Undergraduate level, 15 University Credits Points (UPC or ECTS‐cr) Authors: Rebecca Oldfield, Mathilde Åslund Advisor: Jon Bertilsson Keywords: Organizational identity, employer brand, employee, corporate brand and control mechanism Purpose: The purpose of the thesis is to open up for an increased understanding of the concept of employer brand by examining its relationship with the employee's organizational identity with a qualitative approach and starting point in theories regarding brands and organizational culture. Methodology: The thesis is a qualitative study with a hermeneutical phenomenological approach. LÄS MER
5. Data to Insight, A Sense Making Perspective in Business Intelligence and Analytics
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Motivation and Objective: This study investigates how analysts generate from data using business intelligence tools. The motivation for study at the premise that organizations are finding it very challenging to gener-ate insights from a vast amount of structured, semi-structured and unstructured data. LÄS MER