Sökning: "processer tillverkande företag"
Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade orden processer tillverkande företag.
1. Free-to-fee - en fråga om affärslogik : Utmaningen att ta betalt för tjänster
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Inledning: Den tillverkande industrin har länge ansetts ha en stor tillväxtpotential i en ökad tjänstefiering och att det finns en stor outnyttjad potential i tjänster för sålda produkter som kan realiseras genom intäkter för tidigare upplevda gratistjänster genom en process som kallas Free-to-Fee. Syfte: Studiens syfte är att undersöka tillverkande företags interna förståelse av de processer som leder till behovet att genomföra en Free-to-Fee-transition, det vill säga hur man idag hanterar tjänster relativt produkter i sina erbjudanden till marknaden och varför man i vissa fall inkluderar tjänster “gratis” i samband med en produktförsäljning. LÄS MER
2. Effektiv materialhantering vid godsmottagning : En fallstudie på ett svenskt tillverkande företag om förbättringsmöjligheter vid arbete med leverantörer
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Syfte – Processer inom och mellan företag måste integreras för att öka konkurrenskraften mot andra företag. Inköp av material har ett stort ansvar att knyta samman leverantörer och godsmottagningen för att ge materialhantering de mest fördelaktiga förhållandena. LÄS MER
3. Insourcings inflytande på ett företags Triple Bottom Line och inre effektivitet : En fallstudie om insourcing av processen för målning av instegspaneler på Scania
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Det har uppstått ett skifte som inneburit att företag vill börja hantera sina processer internt som tidigare outsourcas. Många företag har upplevt att insourcing genererat samma eller förbättrade resultat som bidragit till ökad konkurrenskraft. LÄS MER
4. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER
5. Säkerhetsarbete inom små företag : En Fallstudie på Duro Svenska Tapetmästare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Säkerhet inom alla verksamhetens processer är en viktig del i organisationer för att de ska fungera långsiktigt. Människans välmående och hälsa är grundläggande för att ett företag ska kunna bedriva en fungerande verksamhet. LÄS MER