Sökning: "social learning systems"

Visar resultat 1 - 5 av 248 uppsatser innehållade orden social learning systems.

  1. 1. ”Det är väldigt roligt att jobba med någon som brinner, annars är det risk att slockna själv”: : En studie om kollegialt lärande i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Linda Andersson; [2024]
    Nyckelord :Children’s learning and development; collegial learning; leadership role; nannies; preschool teachers; professional development; systems theory; Barns lärande och utveckling; barnskötare; förskollärare; kollegialt lärande; ledanderoll; professionellutveckling; systemteori;

    Sammanfattning : Kollegialt lärande är en metod där arbetslaget definierar problem och utmaningar i den egna praktiken i ett professionsutvecklande syfte. Föreliggande studie fokuserar på kollegialt lärande i arbetslaget i förskolan där samarbetet mellan förskollärare och barnskötare är av stor betydelse. LÄS MER

  2. 2. Hur användandet av samtal och diskussion påverkar mellanstadieelevers förståelse för matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Rasmus Schultz; Lukas Scherp; [2024]
    Nyckelord :conversation; discussion; interaction; leading classroom discussions; learning Strategies; mathematics; mathematics teaching; mathematical concept; middle school; using conversation; vocabulary;

    Sammanfattning : This research overview is an evaluation of knowledge and explores the impact of language linked to mathematics. This particularly in the context of conversations and discussions, on the mathematical understanding of students in the ages between ten to twelve years old. LÄS MER

  3. 3. Dealing With The Unexpected in Prehospital Patientcare: The Lived Experience Of EMS Clinicians

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Aart-Jan Ketelaar; [2024]
    Nyckelord :Patient safety; Prehospital patientcare; EMS clinician; Resilient healthcare; Human factors; Decision making; Learning; Expertise; Emergency care; Adapting; Complexity; Complex systems; Phenomenology; FLMU06; Social Sciences;

    Sammanfattning : Background In prehospital patient care, numerous patients are examined, treated, and transported. Some are acutely seriously ill, while others, though not acutely ill, necessitate ambulance transport due to their inability to do so independently. Among the latter group, patients may be sicker than initially estimated. LÄS MER

  4. 4. Small but mighty: Learning outcomes and impacts of microplastic focused citizen science

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Rita Hjelm; [2023]
    Nyckelord :sustainability science; community science; non-profit; impact; socio-ecological systems; Social Sciences;

    Sammanfattning : Microplastics are a present and future threat to the sustainability of coastal socio-economic systems. Current solutions and management could be improved by developing citizen science programs to foster community engagement and knowledge generation. However, research is limited on the actual learning outcomes and impacts of citizen science. LÄS MER

  5. 5. Tillit, misstro och motstånd : En studie av skolutvecklingsaktörers konstruktioner av skolutvecklingens villkor

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Maria Jakobsson; [2023]
    Nyckelord :instructional; governance and management; school leader; school development; trust; mistrust; undervisnings-; styrning och ledning; skolledare; skolutveckling; tillit; misstro;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to uncover and problematize how school management and senior teachers perceive governing and management of school development processes from a perspective of trust. The research questions are the following: “Which constructs of trust emerge among school management and senior teachers in governing and management of school development processes?” and “Which constructs of possibilities and challenges emerge among school management and senior teachers in governing and management of school development processes from a perspective of trust?” The study has a social constructivist design where a framework for evaluation of trust versus mistrust (the Trust/Mistrust matrix: TDM) was used in the analysis. LÄS MER