Sökning: "sociala medier dela facebook"
Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden sociala medier dela facebook.
1. Relationen mellan Social media & Emotionell reglering : En kvantitativ enkätstudie
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Sociala medier har förändrat männskors sätt att interagera, uttrycka sig och dela information. Det har integrerat sig som en naturlig del av många individers vardagar men trots alla fördelar som det medför, kommer det med en del problematiska aspekter. LÄS MER
2. Get in the Game : A study on social media marketing activities to achieve market access and enhance mainstream adoption of blockchain gaming
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Gaming is booming, and over the past few years, blockchain games have found their way into this market. These games operate in a highly competitive environment, where marketing is vitally important for their success. LÄS MER
3. Turismupplevelser & sociala medier : En studie om sociala medier har en inverkan på unga myndigas turistupplevelser
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Användningen av sociala medier har under de senaste åren ökat radikalt och allt fler människor väljer att dela med sig av bilder och upplevelser på sociala medier, där turistupplevelser har blivit allt vanligare. Att uppdatera Facebook och Instagram under en resa är vanligt idag, där vissa resenärer är motiverade till att begränsa sin teknikanvändning under en resa, medan andra har väldigt svårt att komma över teknikbehovet. LÄS MER
4. Att dela eller inte dela : En studie om socionomers förhållningssätt på sociala medier
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Spets, A. To share or not to share. A study on social workers’ attitudes towards social media. Degree project in Social work 15/30 credits. LÄS MER
5. Ta hand om dig. /red, Krisinfo
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : We live in a crisis society where crises are a constant in our lives, furthermore people in a crisis are searching for information and understanding through social media, where misinformation and disinformation is spread. The aim of this study was to reach an increased understanding of what purpose Krisinformation. LÄS MER