Sökning: "traditional travel agency"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden traditional travel agency.

  1. 1. Instagram as a modern tourist agency : A case study of influencers impact on the tourists of Bali

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :dilek kilic; sriaarthy staphani selvaduri; [2020]
    Nyckelord :Tourism; Instagram; Influencers; Perception; Marketing; Motivations: Travel;

    Sammanfattning : Instagram is a phenomenon which has the recent years gotten significance within the marketing field. Traditional marketing is being replaced by online-marketing. A concept of marketing that is still evolving within the research field is Instagram influencer marketing. LÄS MER

  2. 2. The value of traditional travel agency in the digital age

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Rouya Liao; [2020]
    Nyckelord :traditional travel agency; value; digitalization; tourism.; Social Sciences;

    Sammanfattning : In contemporary tourism, technology enables travelers to make travel arrangements in various ways, for example they can reserve tickets directly from airlines company’s website or purchase products from online travel agencies. Considering that travelers have many alternatives but insist in making transactions with traditional travel agencies, there must be something that makes traditional travel agency a valuable object. LÄS MER

  3. 3. Surviving in a digital economy : A study of the consultant brokerage industry

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Industriell Ekonomi

    Författare :Andreas Pettersson; [2018]
    Nyckelord :Disintermediation; Business strategy; Reintermediation; Matchmakers; Intermediates; Consultants; Brokers;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this master thesis is to identify critical factors and create guidelines for traditional consultant brokerage firms to stay competitive in a digital economy. Methodology - This qualitative study with an abductive approach, gathered data primary from semi-structured interviews. LÄS MER

  4. 4. Internets påverkan på den traditionella resebyråns framtid : En studie om resebyråns roll på marknaden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Natascha Eggel; Nadja Strekalova; [2015]
    Nyckelord :Traditional travel agencies; value creation; competetive advantages; informationtechnology; physical servicescape; service offering; Traditionella resebyråer; värdeskapande; konkurrensfördelar; informationsteknologi; det fysiska servicelandskapet; tjänsteerbjudandet;

    Sammanfattning : Syftet är att identifiera olika typer av värdeskapande och konkurrensfördelar som kan uppstå i den fysiska resebyrån genom att undersöka och analysera; användandet av informationsteknologin, det fysiska servicelandskapet och erbjudandet för kunden. Relaterat till syftet har vi formulerat en forskningsfråga som blev enligt följande: Hur möjliggör traditionella resebyråer skapandet av olika typer av värde för sina kunder genom sitt fysiska servicelandskap? Vår uppsats är en kvalitativ forskningsmetod, då vi eftersträvat en djup undersökning för vår valda forskningsfråga. LÄS MER

  5. 5. Strategier och kanaler vid marknadsföring för fysiska researrangörer och traditionella resebyråer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Helena Weijsenburg; Denisse Morales; [2014]
    Nyckelord :Traditional travel agencies; tour operators; online travel agents; marketing; digital media; print media; word-of-mouth; relationship marketing; positioning; customer segments; unique; Traditionella resebyråer; researrangörer; internetresebyråer; marknadsföring; digital media; tryckt media; word-of-mouth; relationsmarknadsföring; positionering; kundsegment; unikt;

    Sammanfattning : The tourism industry in Sweden has expanded in recent years and the increasing industry has meant that customers are in need of a reseller for their trips abroad. Today there are three types of retailers available. These are : Traditional travel agencies , tour operators and online travel agencies. LÄS MER