Sökning: "vilja att kommunicera"

Visar resultat 26 - 30 av 145 uppsatser innehållade orden vilja att kommunicera.

  1. 26. Vägen till framtidens hållbara konsument : En kvalitativ studie om hur generation z uppfattar hållbarhetskommunikation i den svenska modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Gabriella Andersson; Johanna Dingfors; [2021]
    Nyckelord :Greenwashing; Generation Z; Fast Fashion; Slow Fashion; A linear model of communication; Transparens; Hållbar marknadsföring The Types of Greenwashing Matrix; Transparency Sustainable marketing.;

    Sammanfattning : With the increased focus on climate change, sustainability has become a common term for both organizations as well as consumers. The clothing industry is one of the industries that have the biggest negative impact on climate change. Still, the fast fashion business, based on cheap materials and low production costs, continues to thrive. LÄS MER

  2. 27. SJUKSKÖTERSKORS ERFARENHETER AV ATT BEMÖTA PATIENTER MED PSYKISK OHÄLSA : En systematisk litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola; Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Sarah Asp; Ida Kostet; [2021]
    Nyckelord :: bemötande; kvalitativ; psykisk ohälsa; sjuksköterskors perspektiv; systematisk litteraturstudie;

    Sammanfattning : Bakgrund: Alla patienter har unika behov och sjuksköterskor behöver beakta detta i varjevårdmöte. Om patienter dessutom har psykisk ohälsa blir det ännu en komponent att ta hänsyn till. En kommunicerande och öppen relation är väsentlig för att kunna skapa envårdande relation. LÄS MER

  3. 28. Sociala mediers inverkan på ungdomars psykiska hälsa : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Catharina Eriksson; Ulrika Olsson; [2021]
    Nyckelord :sociala medier; ungdomar; psykisk hälsa; välbefinnande; självbild; självkänsla; FoMO; nätmobbning.;

    Sammanfattning : Sociala medier används dagligen av de flesta ungdomar, med både positiv och negativ inverkan på den psykiska hälsan. Dessa plattformar ger möjlighet att kommunicera med andra och kan vara en plats för att utforska sin identitet, samtidigt kan det vara en utsatt plats med risk för bland annat nätmobbning. LÄS MER

  4. 29. Som vi brukar göra : En studie av den visuella kommunikationen av det svenska jordbruket

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Molly Wiström; [2021]
    Nyckelord :Jordbruk; lantbruk; visuell kommunikation; representation; hållbarhet; grafisk design; organmat;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att analysera hur Sveriges största lantbrukskooperativ kommunicerar sin verksamhet visuellt samt undersöka konsumenters uppfattning om jordbruket och jordbrukares uppfattning om hur jordbruket visualiseras. Frågorna som besvaras är: Hur framställer Sveriges största lantbrukskooperativ det svenska jordbruket i sin marknadsföring? Vilken bild har en grupp individer av det svenska jordbruket? Hur ser ett urval jordbrukare på den visuella kommunikationen som finns att tillgå om jordbruket? För att kunna besvara frågeställningarna har tre olika huvudmetoder använts i undersökningen. LÄS MER

  5. 30. Möjligheter och hinder för egenvård vid hemodialys ur patientens perspektiv, : en litteraturstudie

    M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Malin Isaksson; [2021]
    Nyckelord :adherence; barriers; facilitators; hemodialysis; self-care; egenvård; följsamhet; hemodialys; hinder; möjligheter;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hemodialysbehandling innebär omfattande påverkan på det dagliga livet och kräver delaktighet i egenvård för att optimera måendet. Följsamhet till egenvårdsråd är en viktig faktor för att uppnå goda behandlingsresultat då det minskar sjukligheten och risken för död. LÄS MER