Sökning: "Användarnytta"

Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade ordet Användarnytta.

  1. 11. Ett intranät i tiden : Kan ett intranät i en kommun spelifieras, vad är viktigast för användarna?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Anna Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Intranet; Internal web; The digital workplace; Gamification; Public sector; Municipal Intranet; Case Studies; UX; User Experience; Intranät; Internwebb; Den digitala arbetsplatsen; spelifiering; offentlig sektor; kommunalt intranät; fallstudie; användarnytta; UX; användarupplevelse;

    Sammanfattning : The research conducted in this study aims to answer if it would be possible to gamify an Intranet for a Municipality (Ekerö Municipality in Sweden) and it also investigates what usability needs are the most important to meet. The study is based on Delone and McLean's IS success model. LÄS MER

  2. 12. Vilken betydelse kan spelifiering ha för den inre motivationen? : En kvalitativ studie om den engagerade användarens drivkrafter, attityder och upplevelser.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Viktor Kjellén; Puck Wester; [2017]
    Nyckelord :Gamification; Hedonic Motivation Systems; Intrinsic motivation; Immersion; Engagement; Spelifiering; Hedoniska motivationssystem; Inre motivation; Fördjupning; Engagemang;

    Sammanfattning : En grundfaktor för att en digital tjänst ska komma till användning är vilken motivation den ger användarna. Med detta i åtanke bör de motivationer tänkta användare av en tjänst har, kartläggas och ämnas uppfyllas. LÄS MER

  3. 13. Design och implementation av en e-butik med en personifierbar produkt för att uppnå nytta och effektivitet : Utveckling av e-butiken Coffe Creation

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Elinor Öhlund; William Wang; Gullis Phung; Jonas Olsson; Felix Lundqvist; Dag Hultberg; Max Fixcher; Hampus Back; [2017]
    Nyckelord :personifiera; kundanpassa; skräddarsy; produkt; vara; e-butik; webbshop;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att finna faktorer som gör en e-butik med personifierbara produkter användbar i form av effektivitet och nytta. Processen fram till slutprodukten har gjorts med en iterationsbaserad user-centered design-metod där utvecklarna under arbetets gång har haft en kontinuerlig dialog med slutanvändaren. LÄS MER

  4. 14. Öka försäljningen genom effektiv marknadsföring av innovationer : En studie på U&Me hotell

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Wik; Maria Brand; [2016]
    Nyckelord :teknologi; innovationsspridningsprocessen; innovation; self-service; hotell; teknologiska acceptans modellen; digitalisering; konsumentens beslutprocess; hotellattribut;

    Sammanfattning : Innovationer används allt mer för att underlätta för konsumenter och öka konkurrensfördelar hos företag. Innovativa lösningar har ökat i hotellindustrin och studiens uppdragsgivare, U&Me hotellet blev 2015 utsedda till världens andra mest innovativa hotell. LÄS MER

  5. 15. Nyttan av Information Management En kvalitativ undersökning av komplexa organisationers informationshantering

    Master-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Alexander Wickberg; Anel Pasic; [2015-10-22]
    Nyckelord :information management; nyttorealisering; knowledge management; informationsarkitektur; interoperabilitet; informationskultur; IT management;

    Sammanfattning : Med begreppet information management åsyftas ett systematiskt och långsiktigt hanterande av organisationers information med målet att bidra med organisatorisk effektivitet samt tillgodose individers behov av tillgång och nyttjande av information. Ur denna bakgrund ses information som en nödvändighet, både ur ett individperspektiv samt ur ett verksamhetsperspektiv. LÄS MER