Sökning: "Martin Larsson"

Visar resultat 21 - 25 av 155 uppsatser innehållade orden Martin Larsson.

  1. 21. När e-handelsföretag går från larv till fjäril : En studie av hur små e-handelsföretag kan förbättra orderplock- och returprocessen utifrån ett Leanperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ali Yousefi Mojtahedi; Martin Samuelsson Larsson; Sebastian Andersson; Marcus Rosell; [2021]
    Nyckelord :E-commerce; Order process; Return process; Order picking; Waste; Lean production; Process flowchart; Poka Yoka; 5S; Six Sigma; Kaizen; Kata; E-handel; Returhantering; Orderplockprocess; Slöseri; Lean; Returprocess; Processkartläggning; Poka Yoka; 5S; Sex Sigma; Kaizen; Kata;

    Sammanfattning : Keywords: E-commerce, Order process, Return process, Order picking, Waste, Lean production, Process flowchart, Poka Yoka, 5S, Six Sigma, Kaizen, Kata. Introduction: To sell products on the internet, it is important to be at the forefront of internal routines and processes to not be overtaken by a competitor. LÄS MER

  2. 22. Utveckling och optimering av gripmekanism för självcentrerande stöddocka

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Maskinteknik

    Författare :Hannes Olsson; Martin Larsson; [2021]
    Nyckelord :Stöddocka; optimering; optimeringsalgoritmer; mekanisk konstruktion; produktutveckling;

    Sammanfattning : Självcentrerande stöddockor används vanligtvis för att öka stabiliteten och således bearbetningsprecisionen vid svarvning. Detta blir extra viktigt när skärkrafterna verkar långt ifrån arbetsstyckets inspänning och eventuell stöddubb. LÄS MER

  3. 23. Readability: Man and Machine : Using readability metrics to predict results from unsupervised sentiment analysis

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Martin Larsson; Samuel Ljungberg; [2021]
    Nyckelord :Natural language processing; Unsupervised learning; Sentiment analysis; Word embeddings; Readability; Språkteknologi; Oövervakad inlärning; Sentimentanalys; Ordinbäddningar; Läsbarhet;

    Sammanfattning : Readability metrics assess the ease with which human beings read and understand written texts. With the advent of machine learning techniques that allow computers to also analyse text, this provides an interesting opportunity to investigate whether readability metrics can be used to inform on the ease with which machines understand texts. LÄS MER

  4. 24. The Role of A Flexible Brand Identity in A Dynamic Market : A Multiple-Case Study on Swedish Coffee Brands

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Louise Enoksson; Elin Larsson; [2020]
    Nyckelord :Brand Identity; Flexible Brand Identity; Brand Transformation; Brand Management; Moderately Dynamic Market; Adaptation; Consumers; Consumer behaviour; The Swedish Coffee Market; Communication;

    Sammanfattning : Conducting successful business requires a clear and steady brand identity, which is a part of brand management (Aaker, 1996; Kapferer, 1992, de Chernatony, 1999). Sticking to the core values and the traditions of the brand is beneficial. LÄS MER

  5. 25. Arbetar coworking space med tjänsteinnovation utifrån ett tjänstelogiskt perspektiv, i så fall hur?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Martin Henriksson; Sarah Larsson; Linus Hedqvist; [2020]
    Nyckelord :innovation; innovationsteknik; tjänstelogik; tjänsteinnovation; tjänstefiering; coworking; samskapande;

    Sammanfattning : Examensarbetet syftar på att undersöka om verksamheter som driver ett coworking space utgår från ett tjänstelogiskt perspektiv. Under 2018 ökade antal coworking verksamheterna med 15,2% från året tidigare (Coworking Resources, 2019). LÄS MER