Sökning: "Media and Communication"
Visar resultat 21 - 25 av 3347 uppsatser innehållade orden Media and Communication.
21. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER
22. I förtroendekrisens skottlinje : En experimentell studie om krismeddelanden från influencers och organisationer och deras effekt på mottagarnas upplevda förtroende
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : "The best way to manage a crisis is to prevent one" (Coombs, 2019, p.19). A statement that in its simplicity is extremely powerful. However, today's digitalized society has contributed to the rapid dissemination of information and scrutiny of content that has complicated the management of crises. LÄS MER
23. Svenska företags gömda bildspråk : En studie om representation och gestaltning mellan könen på svenska företags ”om oss”-sidor
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Women are generally underrepresented in media and have historically been degraded to stereotypical roles in media content. Sweden is a country that has actively worked with equality between the genders since the 1970s. The country's progress in equality piqued the scientists interest in the extent of gender stereotypes in Swedish media content. LÄS MER
24. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER
25. Kris och Narrativ: En kvalitativ studie av buffers användning i Manchester Uniteds kriskommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In organized sports, Buffers play a bigger role within crisis communications than other industries. These buffers can relieve or intensify a crisis depending on the welfare of the organization's reputation. LÄS MER