Sökning: "Nytt utbud"
Visar resultat 21 - 25 av 63 uppsatser innehållade orden Nytt utbud.
21. E-handels returer & miljöpåverkan : En kvalitativ studie om e-konsumenters returbeteende och medvetenhet kring returers miljöpåverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Digitaliseringen inom e-handel växer i snabb takt och har lett till att konsumenters köpbeteende har förändrats. E-handeln erbjuder konsumenten en bekvämare köpresa med fler utökade alternativ som utbud, priser, transaktioner och leveranser (Botsman 2010; Lewis & Dart 2014). LÄS MER
22. Price Development of Residential Assets in the Stockholm Inner City Areas : Regression Analysis of Macro Prudential Policies, Construction Levels and Determination of Price in the Tenant Owned Market
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : After the financial crisis in 2008 Sweden implemented a stricter monetary expansionary enforcement trying to stabilize the overall economy of the country. These measures have led to discussions about secular stagnation and an increased savings glut when the interest rate is lowered. LÄS MER
23. Kommuners hantering av översvämningsrisk : Riktlinjers roll i anpassningen till ett förändrat klimat
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Klimatförändringarna kommer med flera utmaningar. Det handlar inte enbart om att försöka minimera utsläppen av växthusgaser utan också om att anpassa samhället till ett nytt klimat och nya förutsättningar som kommer med det. LÄS MER
24. An exploratory paper of the privacy paradox in the age of big data and emerging technologies
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Technological innovations and advancements are helping people gain an increasingly comfortable life, as well as expand their social capital through online networks by offering individual's new opportunities to share personal information. By collecting vast amounts of data a whole new range of services can be offered, information can be collected and compared, and a new level of individualization can be reached. LÄS MER
25. "Kan vi sända det live?" : En studie om livetrenden bland webbaserade tidningar – publikens efterfrågan i jämförelse med redaktionernas utbud
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : Denna uppsats bygger till största del på en kvantitativ publikundersökning, vars syfte är att undersöka en mindre grupp (Stockholmsbor i åldern cirka 20–40 år) av mediepubliken och deras inställning till och åsikter om livesändningar på webben. Som ett komplement till publikundersökningen intervjuas en chef och en reporter på nyhetsredaktionerna bakom Aftonbladet och Nynäshamns Posten. LÄS MER