Sökning: "Paul Spel"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Paul Spel.

  1. 1. Remediering av förvrängt och multipla perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Elisabeth Bengtsson; [2022]
    Nyckelord :Remediering; multipla perspektiv; förvrängt perspektiv; Paul Cézanne;

    Sammanfattning : I denna studien utforskas bemötandet och potentiella användningsområden av en gestaltning med förvrängt/multipla perspektiv som använder sig av texturer inspirerade av traditionella metoder såsom oljefärg. Först granskades perspektivets historiska interpretationer, med särskild fokus på den franska konstnären Paul Cézanne. LÄS MER

  2. 2. Att skeppa opium för att få sig en fin hatt : En undersökning av spelandets relation till ett etiskt gott liv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Etik

    Författare :Andreas Rovio; [2021]
    Nyckelord :teologi; etik; teologisk etik; ricoeur; spel; spelande; brädspel; agens;

    Sammanfattning : I det här arbetet undersöks relationen mellan det etiskt goda livet och spelandets praktik. Arbetets kvalificerade frågeställning är: Hur relaterar estetiskt strävande spelande till strävan efter det ”goda livet” med och för andra, i rättvisa institutioner? Materialet är filosofen C. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetslära genom ett inkluderande medium : Ett interaktivt sätt att lära sig om cirkulär ekonomi

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Paul Larsson; Jakob Wijk; [2020]
    Nyckelord :Video games; Virtual reality; Edutainment; Serious games; Circular economy; Sustainability; Digitala spel; Virtuell verklighet; Edutainment; Serious games; Cirkulär ekonomi; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbete lyfter fram virtual reality som ett medium med potential för både lärande och underhållande syften. Begrepp som serious games, gamification, och edutainment undersöks för att ta reda på vad som gör vissa spel lärorika, vad som motiverar användaren till att vilja fortsätta spela ett spel, samt hur dessa egenskaper kan kombineras. LÄS MER

  4. 4. The relationship between extramural English activities and performance on vocabulary tests among Swedish upper secondary school learners

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Lejla Zeidan; [2019]
    Nyckelord :Extramural English; out-of-school learning; vocabulary; second language acquisition; second language learning; ESL; EFL; vocabulary acquisition; core vocabulary; peripheral vocabulary; gaming; gamification; upper secondary school; gamers; non-gamers; vocabulary test; Paul Nation; extramural engelska; vokabulär; vokabulärinlärning; språkinlärning; EFL; ESL; gaming; gamification; gymnasiet; gamers; non-gamers; Paul Nation;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to provide additional research on the topic of the relationship between extramural English activities and performance on vocabulary tests among Swedish school learners. Data were collected from English L2 learners in Swedish upper secondary school (English 6 course). LÄS MER

  5. 5. Digitaliserade möjligheter för skolan : En studie av två spels pedagogiska potential för historieundervisning i grundskolan

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Alexander Bengtsson; [2015]
    Nyckelord :Historia; Lärande; Pedagogik; Spel;

    Sammanfattning : This essay examines computer and video games and their capacity of being useful in teaching sessions. Focus is being put at a possible pedagogical potential and how it is being expressed in games mechanics. To get answers on these subjects’ studies by Professor James Paul Gee and Jesse Schell is used together in creating a model for analysis. LÄS MER