Sökning: "Reputation Repair"

Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade orden Reputation Repair.

  1. 11. En hållbar konsumtionsprincip? - En undersökning av hur den varumärkesrättsliga konsumtionsprincipen förhåller sig till EU-kommissionens handlingsplan för cirkulär ekonomi och principen om hållbar utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ellen Grevåker; [2022]
    Nyckelord :Immaterialrätt; varumärkesrätt; EU-rätt; konsumtionsprincipen; varumärkeskonsumtion; hållbar utveckling; principen om hållbar utveckling; handlingsplanen för cirkulär ekonomi; trademark law; intellectual property law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Due to the climate crisis, the European Commission has presented A new Circular Economy Action Plan – For a cleaner and more competitive Europe. The main purpose of the action plan is to create a framework for sustainable products to change into a climate neutral society and decoupling economic growth from resource use. LÄS MER

  2. 12. Å brodere : møter og framtider i Västra Hamnen, Malmø

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Hanna Høibø; [2022]
    Nyckelord :Arts and Architecture;

    Sammanfattning : Mange teoretikere har argumentert for at synssansen, og rommets geometriske kvaliteter i for stor grad har blitt vektlagt innen arkitektur og arkitektonisk representasjon. Denne oppgaven tar utgangspunkt i feministisk teori som kritiserer hvordan rommet og framtiden tradisjonelt har blitt representert. LÄS MER

  3. 13. "Vi förstår att du är besviken och håller med om att en skadad fågel är en för mycket" : En analys om hur praxis inom kriskommunikation används av ett företag på deras Facebooksida

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Maja Andersson; Aous Tememi; [2022]
    Nyckelord :Crisis communication; Kronfågel; Social Media; Facebook; Image repair theory; Apologia; Ethos; pathos och logos.; Kriskommunikation; Kronfågel; Sociala medier; Facebook; Image repair theory; Apologia; Ethos; pathos och logos.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur en organisation försöker återuppbygga sitt rykte och förtroende när de kommunicerar direkt med sina konsumenter på deras Facebooksida. En kvalitativ textanalys har använts för att undersöka företaget Kronfågels kriskommunikation i deras kommentarsfält till två inlägg på deras Facebook. LÄS MER

  4. 14. "Under pressure". A study of the Swedish Public Health Agency´s crisis - and reputation management during the COVID-19 pandemic.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lina Karlsson; [2021-07-27]
    Nyckelord :COVID-19; crisis communication; societal crisis; public organizations; public agencies; reputation; reputational threat; Image Repair Theory; IRT; Bureaucratic Reputation Theory; BRT; rhetorical analysis; rhetorical criticism; kategoria; apologia;

    Sammanfattning : This study examines the Swedish Public Health Agency’s (PHA) crisis communication regarding the COVID-19 pandemic during the year of 2020. Departing from a synthesis of the frameworks of Image Repair Theory and Bureaucratic Reputation Theory, the PHA’s online press conferences are critically analyzed to map out how the PHA’s representatives react to reputational threats that occur alongside and in connection to its management of the crisis at hand. LÄS MER

  5. 15. Penningtvätt och anti-korruption: hur hanterar banker kritiserade händelser? : En innehållsanalys av svenska bankers kommunikationshantering vid kritiserade händelser i hållbarhetsrapporter och på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Amanda Lindstrand; Jessica Rydell; [2021]
    Nyckelord :sustainability report; banks; CSR; legitimacy; greenwashing; WOM; information asymmetry; social media; communication strategies; hållbarhetsrapport; banker; CSR; legitimitet; gröntvätt; WOM; informationsasymmetri; sociala medier; kommunikationsstrategier;

    Sammanfattning : Aim - The aim of this study is to examine crisis communication strategies in the banking sector on social media and in sustainability reports, linked to money laundering and anti-corruption to prevent damage at their reputation and legitimacy. Background - The growth of internet and its channels for digital communication has globally become an important tool for companies. LÄS MER