Sökning: "Strategisk person"
Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden Strategisk person.
1. Övergången från låst tillöppet behandlingshem : En studie av hur SIS LVM-hem ochbehandlingshem arbetar med kvinnliga klienterinför en placering utifrån paragraf §27
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : I denna studie kommer det att undersökas hur SIS LVM-hem och behandlingshemarbetar med kvinnliga klienter inför en § 27 placering. Att förbereda enmissbrukare inför behandling kan utspela sig på flera olika sätt i Sverige. LÄS MER
2. Strategisk kompetensförsörjning : En kvalitativ studie om att vara en attraktiv & konkurrenskraftig arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Framväxten av human resource management (HRM) tog fart under 80-talet som ett svar på en ökad medvetenhet kring att medarbetarna och den kompetens de besitter har en central roll för organisationens framgång och konkurrenskraft. Utmaningen för organisationer i dagens samhälle handlar om att integrera arbetet med HRM på ett strategiskt plan med de övergripande verksamhetsmålen. LÄS MER
3. Verksamhetsstyrning i ägarledda bolag som genomgår en förändring : En kvalitativ studie av erfarenheter och perspektiv på hur verksamhetsstyrning förändras vid ett skifte av vd inom små till medelstora bolag.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Inom organisationer är vd:n ett hett och debatterat samtalsämne när det kommer till verksamhetsstyrning. Inom små till medelstora verksamheter är det inte ovanligt att ägaren är både ägare och vd för verksamheten, vilket betecknas som ett ägarlett företag. LÄS MER
4. Återetablering av personligt varumärke inom cancel kulturen : En kvalitativ innehållsanalys inom kriskommunikation och strategisk kommunikation om hur Paolo Roberto och Alexander Bard försöker återetablea sig efter att ha blivit cancelled
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The increase in digitalisation of society and the growth of the internet has increased the development and activity of the media. People who are active in media create a personal brand with a goal to portray positive connections to themselves in order to attract opportunities. LÄS MER
5. Träning för alla - eller? En kritisk diskursanalys av kommunikationen hos svenska gymkedjor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie var att genom en kritisk diskursanalys utforska vilka diskurser som tar plats i kommunikationen hos svenska gymkedjor samt vilka sociala strukturer i relation till träning och fysisk aktivitet de bidrar till att skapa och/eller reproducera. Det insamlade materialet bestod av det visuella materialet på hemsidorna hos Sveriges fem största gymkedjor, vilket analyserades med hjälp av ett analysschema där pågående diskurser identifierades och vidare analyserades. LÄS MER