Sökning: "Swedish Elementary school"
Visar resultat 21 - 25 av 388 uppsatser innehållade orden Swedish Elementary school.
21. Hip-hop i grundskolan : Ett kulturellt fenomen som undervisningsinnehåll
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Detta är ett fenomenografiskt arbete som har undersökt hur musiklärare som undervisar i årskurs 7-9 på grundskolor i Stockholm upplever hip-hop som ett kulturellt fenomen. Data har samlats in genom fyra semistrukturerade intervjuer med fokus på följdfrågor för att fånga upp så många unika och spontana beskrivningar som möjligt. LÄS MER
22. ”Man lär sig också hur man lär sig vad som är bra” : Ungdomar samtalar i fokusgrupper kring informationssökning på internet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The aim of this study is to get more knowledge about youths strategies in searching for Information online. The data was gathered with focusgroups conducted with four youths in each group. The participants were students in year nine of the swedish elementary school. LÄS MER
23. Vilse i ett flöde av digital information : En metastudie om skolans roll i elevernas källkritiska utvecklingsförmåga
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The curiosity for source criticism was something that sparked in us during our internships. We discovered that students, even at an early age, frequently use digital sources and social media to find information and news. LÄS MER
24. De skilda upplevelserna av icke-konfessionalitet : Lärares perspektiv på icke-konfessionalitet i utbildningen i svenska kommunala grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare ser på konfessionalitet i utbildningen i svensk kommunal grundskola samt hur de tolkar det som står i skollagen med en icke-konfessionell skola. Med utgångspunkt i skolans styrdokument och forskning om icke-konfessionalitet, har vi utformat frågeformulär som aktiva lärare på grundskolan svarat på för att få fram empirin. LÄS MER
25. Kognitiva och praktiska strategier för en ökad läsförståelse : En systematisk litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This literature review was conducted to identify strategies that lead to increased reading comprehension by addressing the research question “What cognitive and practical strategies are presented in research to increase students' reading comprehension in elementary school?”.Reading comprehension is crucial for students in school as well as for people in general. LÄS MER