Avancerad sökning

Visar resultat 16 - 20 av 79 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 16. Vem utbildar vem? : En fallstudie om hur frontpersonalens kunskap uttnyttjas inom Telia

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tove Augustsson; Vilhelmiina Aalto; [2019]
    Nyckelord :tjänstelogik; värdeskapande; samskapande av värde; interaktion; frontpersonal; organisatoriskt lärande; telekombranschen;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har synen på värdeskapande inom marknadsföring ändrats och kunden har fått en större roll i den värdeskapande processen. Kundernas ökade inflytande har lett till att företag måste ta mer hänsyn till deras behov och preferenser. LÄS MER

  2. 17. Cost Structure of IoT Connectivity Services

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lu Lin; [2019]
    Nyckelord :Network dimensioning; Cost Structure; IoT; LPWAN; Cellular; WiFi-HaLow; Nätverksdimensionering; Kostnadsstruktur; IoT; LPWAN; Cellular; WiFi-HaLow;

    Sammanfattning : This thesis is a techno-economic study focus on the IoT connectivity service field. It describes the specifications of LPWAN, LPLAN, and Cellular-IoT technologies. LÄS MER

  3. 18. Service Recovery inom telekombranschen - Hantering av eWOM

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Allan Mohammad; Jens Olsson; [2019]
    Nyckelord :Service Recovery; eWOM; telecom; customer satisfaction; WOM; marketing;

    Sammanfattning : Titel: Service Recovery inom telekombranschen - Hantering av eWOM Nivå: C-uppsats inom företagsekonomi Författare: Allan Mohammad & Jens Olsson Handledare: Akmal Hyder & Michelle Rydback Datum: 2019 - juni Syfte: Syftet är att analysera hur telekomföretag hanterar negativ eWOM genom arbetet med Service Recovery. Metod: Studien präglas av en kvalitativ forskningsmetod där datainsamlingen utgörs av tio semistrukturerade intervjuer som sedan bearbetats. LÄS MER

  4. 19. Belöningssystem, ett vinnande koncept, eller? : En fallstudie om medarbetares uppfattning och belöningssystemets påverkan på motivation.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vilgot Mjörnheim; Oscar Larsson; [2019]
    Nyckelord :Inre motivation; yttre motivation; telekombranschen; belöningssystem; behovsteori; självbestämmandeteorin; uppfattning; påverkan.;

    Sammanfattning : Ett optimalt belöningssystem hjälper inte bara organisationer att ta tillvara på redan anställda medarbetarens kompetens utan möjliggör också i en globaliserad omvärld att attrahera nya medarbetare, något som tidigare studier belyser som en nästintill omöjlig uppgift. Därför syftar uppsatsen via en fallstudie, kvalitativt undersöka ett väletablerat telekomföretag för att analysera vilka potentiella problem som medarbetare uppfattar med belöningssystem och hur dessa problem kan komma att påverka deras motivation. LÄS MER

  5. 20. Minskad personalomsättning med hjälp av intern employer branding : En fallstudie om hur ett känt företag inom telekombranschen kan minska personalomsättningen av kundtjänstmedarbetare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Mia Englund; Lina Fjellström; [2019]
    Nyckelord :Brand; employer branding; internal employer branding; telecom industry; employee turnover; organizational culture; Varumärke; employer branding; intern employer branding; telekombranschen; personalomsättning; organisationskultur;

    Sammanfattning : A brand is one of the most important assets that an organization has. It is a complex collectionof experiences and images that belongs to the surrounding world and it can have a huge impacton the organization. Today, brands are used in various ways and in different areas. One of theseareas is employer brand. LÄS MER