Sökning: "comment sections"
Visar resultat 16 - 20 av 39 uppsatser innehållade orden comment sections.
16. CSR communication within controversial businesses - a closer look at the fast fashion industry
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Our planet is facing severe climate crises and the global companies are those who have the opportunity to make the biggest impact on how this will unfold in the future. The aim of this thesis is to gain a deeper understanding of how companies within questioned businesses are managing their CSR-communication and communicating their responsible initiatives and engagements on social media. LÄS MER
17. Snyft, bortförklaringar & offerkoftor : En kvalitativ textanalys av TV4:s kommentarsfält på Facebook under Paolo Robertos erkännande av sexköp
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Den 14 maj 2020 tillbringade Paolo Roberto kvällen i en lägenhet på Östermalm i Stockholm med en kvinna från ett av Europas fattigaste länder och greps på bar gärning i en polisrazzia. Stjärnkocken, skådespelaren och programledaren erkände sig skyldig till sexköp. LÄS MER
18. Att sälja en värdering eller en smak? : En komparativ kritisk retorikanalys av Oatly- och Arlas reklamfilmer med tillhörande kommentarsfält på Youtube
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : The following study focuses on food companies Oatly's and Arla's communication on the digital platform Youtube. The study analyzes two commercials from Arla and one commercial from Oatly. LÄS MER
19. Har du också bunkrat upp med 40pack toalettpapper? : En topikanalys av kommunikationen i kommentarsfältet på SVT Nyheters Facebooksida under kris
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Social media has changed how we the communicate, especially in the political sphere and in time of crisis. This thesis will explore this change by studying comment sections on Facebook during the spread of the disease covid-19, with the aim to understand how ideologies are spread and to who. LÄS MER
20. Constructiveness-Based Product Review Classification
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologiSammanfattning : Promoting constructiveness in online comment sections is an essential step to make the internet a more productive place. On online marketplaces, customers often have the opportunity to voice their opinion and relate their experience with a given product. LÄS MER