Sökning: "comment sections"

Visar resultat 16 - 20 av 39 uppsatser innehållade orden comment sections.

  1. 16. CSR communication within controversial businesses - a closer look at the fast fashion industry

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Isac Almqvist; Lucas Holmqvist Adolfsson; [2022]
    Nyckelord :CSR; CSR communication; Minimise harm and Maximise good; brand identity; brand communication; fast fashion; strategic communication. CSR; CSR-kommunikation; varumärkesidentitet; varumärkeskommunikation; strategisk kommunikation.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Our planet is facing severe climate crises and the global companies are those who have the opportunity to make the biggest impact on how this will unfold in the future. The aim of this thesis is to gain a deeper understanding of how companies within questioned businesses are managing their CSR-communication and communicating their responsible initiatives and engagements on social media. LÄS MER

  2. 17. Snyft, bortförklaringar & offerkoftor : En kvalitativ textanalys av TV4:s kommentarsfält på Facebook under Paolo Robertos erkännande av sexköp

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Linnéa Magnér; Emelie Sandberg; [2021]
    Nyckelord :Comment section; Discourse; Participatory journalism; Text analysis; Sex purchase; Kommentarsfält; Diskurs; Deltagarjournalistik; Textanalys; Sexköp;

    Sammanfattning : Den 14 maj 2020 tillbringade Paolo Roberto kvällen i en lägenhet på Östermalm i Stockholm med en kvinna från ett av Europas fattigaste länder och greps på bar gärning i en polisrazzia. Stjärnkocken, skådespelaren och programledaren erkände sig skyldig till sexköp. LÄS MER

  3. 18. Att sälja en värdering eller en smak? : En komparativ kritisk retorikanalys av Oatly- och Arlas reklamfilmer med tillhörande kommentarsfält på Youtube

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Gabriel Scavo; Amanda Steier; [2020]
    Nyckelord :Arla; Oatly; CSR; Mjölk; Havredryck; reklam; retorik; smak; Youtube.;

    Sammanfattning : The following study focuses on food companies Oatly's and Arla's communication on the digital platform Youtube. The study analyzes two commercials from Arla and one commercial from Oatly. LÄS MER

  4. 19. Har du också bunkrat upp med 40pack toalettpapper? : En topikanalys av kommunikationen i kommentarsfältet på SVT Nyheters Facebooksida under kris

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Malin Säflund; [2020]
    Nyckelord :ideology; persuasion; Facebook; social media; second persona; topoi; rhetoric; covid-19; ideologi; övertygande; Facebook; sociala medier; second persona; topos; retorik; covid-19;

    Sammanfattning : Social media has changed how we the communicate, especially in the political sphere and in time of crisis. This thesis will explore this change by studying comment sections on Facebook during the spread of the disease covid-19, with the aim to understand how ideologies are spread and to who. LÄS MER

  5. 20. Constructiveness-Based Product Review Classification

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologi

    Författare :Ugo Loobuyck; [2020]
    Nyckelord :constructive; constructiveness; classification; product; amazon; review; transformers; bert;

    Sammanfattning : Promoting constructiveness in online comment sections is an essential step to make the internet a more productive place. On online marketplaces, customers often have the opportunity to voice their opinion and relate their experience with a given product. LÄS MER