Sökning: "företag social organisation"

Visar resultat 21 - 25 av 307 uppsatser innehållade orden företag social organisation.

  1. 21. "Vi förstår att du är besviken och håller med om att en skadad fågel är en för mycket" : En analys om hur praxis inom kriskommunikation används av ett företag på deras Facebooksida

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Maja Andersson; Aous Tememi; [2022]
    Nyckelord :Crisis communication; Kronfågel; Social Media; Facebook; Image repair theory; Apologia; Ethos; pathos och logos.; Kriskommunikation; Kronfågel; Sociala medier; Facebook; Image repair theory; Apologia; Ethos; pathos och logos.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur en organisation försöker återuppbygga sitt rykte och förtroende när de kommunicerar direkt med sina konsumenter på deras Facebooksida. En kvalitativ textanalys har använts för att undersöka företaget Kronfågels kriskommunikation i deras kommentarsfält till två inlägg på deras Facebook. LÄS MER

  2. 22. Product Lifetime Extension - Identifying and investigating the opportunities and challenges presented by business and customers in extending product lifetime from a circular economy perspective

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.); KTH/Industriell produktion

    Författare :Tarek Jannusi; Hrishav Paul; [2022]
    Nyckelord :product lifetime; accessibility; circular economy; design; product obsolescence; supply-chain; produkt livslängden; tillgängligheten; cirkulär ekonomi; design; produkters inkurans; leveranskedjan;

    Sammanfattning : In order to meet the needs of the generations to come and to achieve the global target of maximum climate change of 1.5 degrees, we need to transform the way the society consumes natural resources. The purpose of this research is to effectively align the needs of the businesses and customers alike to accelerate a market-driven resource efficiency. LÄS MER

  3. 23. CSR communication within controversial businesses - a closer look at the fast fashion industry

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Isac Almqvist; Lucas Holmqvist Adolfsson; [2022]
    Nyckelord :CSR; CSR communication; Minimise harm and Maximise good; brand identity; brand communication; fast fashion; strategic communication. CSR; CSR-kommunikation; varumärkesidentitet; varumärkeskommunikation; strategisk kommunikation.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Our planet is facing severe climate crises and the global companies are those who have the opportunity to make the biggest impact on how this will unfold in the future. The aim of this thesis is to gain a deeper understanding of how companies within questioned businesses are managing their CSR-communication and communicating their responsible initiatives and engagements on social media. LÄS MER

  4. 24. Integrerad marknadskommunikation: Vad är det? : En kvalitativ studie om hur företag använder integrerad marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Oscar Hjorth; Berfin Gulec; [2022]
    Nyckelord :Integrerad marknadskommunikation; strategisk positionering; promotionmix; marknadsmix; IMC social media; social media marketing;

    Sammanfattning : Title: Integrated marketing communication Level: C-essay at Linnaeus University for a bachelor's degree in business administration Authors: Berfin Gulec & Oscar Hjorth Language: Swedish Number of pages: 82 Supervisor: Michaela Sandell Examiner: Eric Rosell Date: SP Research question: How is integrated marketing communication (IMC) used in the companies studied? Aim: The aim of our research is to see how companies use integrated marketing communication today to then create an understanding of the IMC model. Theories: The theory consists of the IMC model which has nine different parts. LÄS MER

  5. 25. Årsredovisningslagens påverkan på företags hållbarhetsrapporter inom dagligvaruhandeln. - En studie om effekterna av den nya hållbarhetsredovisningslagen

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Marcus Andersson; Joel Rikarsson; [2021]
    Nyckelord :grocery store industry; sustainability reporting; regulation; legitimacy; isomorphism; dagligvaruhandel; hållbarhetsredovisning; reglering; legitimitet; isomorfism; Årsredovisningslagen.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att kartlägga vilka effekter lagen om hållbarhetsredovisning (SFS 1995:1554, 6 kap. 10-14 §§) har haft på Icas, Coops, Axfoods och Lidls hållbarhetsrapporter samt vilka andra faktorer som påverkat hållbarhetsrapporternas utveckling mellan åren 2016 och 2018. LÄS MER