Sökning: "generationstillhörighet"
Visar resultat 21 - 25 av 54 uppsatser innehållade ordet generationstillhörighet.
21. Konflikter, mobbning och trakasserier på arbetsplatsen : Kan generationsskillnader och postmaterialistiska värderingar förklara något?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Forskningen har visat att dysfunktionella beteende som mobbing och trakasserier på arbetsplatser ökar runt om i världen. Detta kan vara en konsekvens av att olika generationer har olika värderingar och attityder till arbete på grund av den tidsanda som var förhärskande när det växte upp. LÄS MER
22. Blippa dig till en sömlös handel! : En experimentell studie om hur digital teknik i den fysiska butiken höjer butiksupplevelsen
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Det råder en allmän oro rörande den fysiska butikens framtid. Ett paradigmskifte inom detaljhandeln innebär att den fysiska butiken, för att upprätthålla effektiva och lönsamma affärer, inte längre kan förlita sig på historiskt framgångsrika affärsmodeller och praxis. LÄS MER
23. Val av intern kommunikationskanal -En generationsfråga? : En kvalitativ studie ur ett medarbetarperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Val av intern kommunikationskanal - En generationsfråga? Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi Författare: Filip Åberg och Robin Rodestrand Handledare: Agneta Sundström och Kristina Mickelsson Datum: 2019 - januari Syfte: Syftet med studien är att ökad förståelsen för hur ledares val av interna kommunikationskanaler kan anpassas efter medarbetares generationstillhörighet och hur den kan bidra till en effektivare kommunikation mellan ledare och medarbetare. Metod: Studien grundar sig i en hermeneutisk forskningsansats där en kvalitativ forskningsdesign har använts vid insamling av empiri genom semistrukturerade intervjuer med medarbetare inom en specifik organisation. LÄS MER
24. ”Vem är du på Instagram?” En kvalitativ intervjustudie om två generationers användning och identitet på Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Program: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT 2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningson Antal Ord: 20 700 ord Sidantal: 65 sidor Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur två olika generationer använder Instagram och vad det kan ha för betydelse för deras identitet. Teori: Studiens referensram tar avstamp i Uses and Gratifications teorin och teorier om identitet. LÄS MER
25. Medarbetarrepresentation i styrelse för en hållbar framtid? - En studie om medarbetarrepresentation i svenska styrelser och dess möjliga inverkan på hållbarhetsprestation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Under lång tid sågs företag som en vinstmaximerande enhet som tjänade sin aktieägare. Inte sällan kännetecknades denna relation av kortsiktighet som var ett potentiellt hinder för hållbarhet. LÄS MER