Sökning: "hult johansson"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden hult johansson.

  1. 1. Navigating Economic Uncertainty: Exploring Financing Preferences and Member Utility in Cooperatives -A Case Study of Nordic Agri-food Cooperatives

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Theodor Hult Berényi; Robin Johansson; Karl Olhede; [2023-09-01]
    Nyckelord :Financing preference; cooperative; economic downturn; agri-food industry.;

    Sammanfattning : The economic uncertainty of 2022/2023 has presented several financial challenges. High inflation and rapidly increasing interest rates have caused modern and unaccustomed corporations to experience recessive conditions, challenging them to acquire the skills necessary for effective navigation during an economic downturn. LÄS MER

  2. 2. Den kvinnliga entreprenören : En kvantitativ innehållsanalys av Mincs sociala medier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Linda Johansson; Annie Hult; [2021]
    Nyckelord :entrepreneur; female entrepreneur; startup; Minc; feminism; social construction; construction of gender; representation; stereotypes; intersectionality; male entrepreneur; entreprenör; kvinnlig entreprenör; startup; Minc; feminism; sociala konstruktioner; könskonstruktioner; representation; stereotyper; intersektionalitet; manlig entreprenör;

    Sammanfattning : I denna studie studerar vi hur kvinnor som är entreprenörer gestaltas på Minc Startup House sociala medier, mer specifikt deras LinkedIn, Facebook och Instagram. En kvantitativ innehållsanalys har gjorts på inlägg som publicerats under ett års tid. Vi har studerat resultatet med hjälp av teorin om sociala konstruktioner som huvudteori. LÄS MER

  3. 3. Humor är inget skämt! : -Humorns inverkan på det sociala arbetet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Henrik Hult; Marie Johansson; [2017]
    Nyckelord :Alliance; Ethics; Humor; Social work; Allians; Etik; Humor; Socialt arbete.;

    Sammanfattning : Vi har i denna studie använt oss sig av en kvalitativ litteraturstudie för att besvara syfte och frågeställningar. Syftet med denna studie var att undersöka humors betydelse i socialarbetares professionella samtal. Studien har inspirerats av narrativ metod och analyserades enligt Evans systematiska tillvägagångssätt. LÄS MER

  4. 4. Digital effect : En kvalitativ rapport om e-CRMs påverkan på långvariga kundrelationer inom B2B

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Hult; Robin Johansson; [2015]
    Nyckelord :Relationship marketing; e-CRM; long-term relationships; websites; e-mail; social media; integrated marketing communication; SME; B2B; Relationsmarknadsföring; e-CRM; långvariga relationer; webbsidor; e-mail; sociala medier; integrerad marknadskommunikation; SMF; B2B;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilken påverkan har e-CRM, som ett stöd till relationsmarknadsföringen, på de långvariga kundrelationerna för SMF inom B2B i tjänstesektorn? Syfte: Syftet med rapporten är att beskriva och analysera vilken påverkan e-CRM har på långvariga kundrelationer. Rapporten kommer fokusera på små och medelstora företag (SMF) inom tjänstesektorn med B2B-relationer och genomförs som en fallstudie av Effect Reklambyrå AB. LÄS MER

  5. 5. Hur skapas positiv användarupplevelse av resetjänster i ett internetbaserat system?

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Emelie Johansson; Anna-Mia Lagerstedt; [2010]
    Nyckelord :grafisk design; informationsarkitektur; interaktionsdesignsprinciper; användarupplevelse; användbarhet; interaktionsdesign;

    Sammanfattning : En användare vilken inte är tillfreds med användarupplevelsen på en internetsida tar sig lätt vidare genom endast ett musklick, vilket betyder att det är av största vikt att användbar design är central. Disciplinen interaktionsdesign tar hänsyn till hur användaren använder och upplever en internetsida genom att ta hänsyn till mänskliga beteenden och vad användaren vill uppnå med tjänsten och på så vis skapar positiv användarupplevelse, samt gör den användbar. LÄS MER