Sökning: "information till konsumenter"

Visar resultat 1 - 5 av 786 uppsatser innehållade orden information till konsumenter.

  1. 1. Har miljöfaktorer betydelse när konsumenter väljer livsmedel? En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Evelina Pettersson; Madelene Heikkinen; [2024]
    Nyckelord :Environment; food choices; consumers; Miljö; livsmedelsval; konsumenter;

    Sammanfattning : Bakgrund Livsmedelsval som människor gör påverkar både hälsan och miljön. FN:s klimatpanel har fastställt att de globala utsläppen behöver minska med nästan 50% fram till 2030. Det krävs att konsumenter reflekterar över sina livsmedelsval för att samhället ska uppnå en mer hållbar konsumtion och produktion. LÄS MER

  2. 2. Vem bryr sig om elbolagens varumärken? En kvalitativ fallstudie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation under en energikris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Svensson; Amanda Sjövall; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; varumärkeskapital; varumärkeslojalitet; energimarknaden; energikris; strategisk kommunikation; varumärkesassociationer; informationsflöde; Social Sciences;

    Sammanfattning : Energikrisen har skapat osäkerhet för både energibolag och konsumenter. Kundnöjdhet och varumärkeslojalitet är avgörande för företags framgång. LÄS MER

  3. 3. Hanterande (slängande) av returer inom klädindustrin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Bengtsson; Lisa Holm; Jessika Pham; [2023]
    Nyckelord :Returbeteende; returpolicys; hållbarhet; CSR; produktförstöring; retur Return behavior; return policies; sustainability; product destruction; return; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Undersöka konsumenters köp- och returbeteenden vad gäller kläder vid införandet av striktare returpolicys. Teoretiska perspektiv Returbeteende, Categories of online returning behavior, Returpolicy, CSR, Carroll’s Pyramid of Corporate Social Responsibility, Tidigare forskning, Grandiositet och nollsummespel Metod Uppsatsen utgår från en kvantitativ undersökningsmetod och deduktiv ansats. LÄS MER

  4. 4. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frida Holm; Jenny Lilja; Moa Ekström; [2023]
    Nyckelord :Return process; Return policies; e-commerce; communication; customer journey; profitability; purchase process; Returprocessen; returhantering; returpolicy; e-handel; kommunikation; kundresan; lönsamhet; köpprocess;

    Sammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER

  5. 5. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Lindkvist; Agnes Rudander; [2023]
    Nyckelord :Consumption; Showrooming; Omni-channel; Channels; Value; Purchase decision-making process; Konsumtion; Showrooming; Omnikanal; Kanaler; Värde; Köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER