Sökning: "kundtillfredsställelse marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden kundtillfredsställelse marknadsföring.

  1. 1. E-servicekvalitet : En digital resa

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Andreas Henriksson; Emelie Karlsson; Salina Tukue; [2023]
    Nyckelord :e-service; e-servicekvalitet; användarvänlighet; säkerhet; kundtjänst; digital; resebolag;

    Sammanfattning : Problemformulering: Den ökade andelen digital närvaro som skett senasteårtiondena har medfört att flera företag med traditionella affärsmodeller,innefattande fysisk butiksförsäljning, fått ställa om hela sina verksamheter.För att på så sätt undvika att få sina verksamheter att gå under. LÄS MER

  2. 2. E-handelns aktiva fyndjägare : En kvantitativ studie om faktorerna som motiverar millennials till att konsumera

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Mimmi Lemrell; Sofie Wendt; [2021]
    Nyckelord :Millennials; Generation Y; Konsumtionsbeteende; E-handel; Internet; Motivationsfaktorer;

    Sammanfattning : Titel: E-handelns aktiva fyndjägare - En kvantitativ studie om faktorerna som motiverar millennials till att konsumera. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  3. 3. Design av chatbots för SMF : Ett kundserviceperspektiv

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Joakim Vescovi; Farah Mohammed; Daniel Bayard; [2021]
    Nyckelord :Chatbot; Customer service; SME Small and medium-sized enterprises ; Design principles; Design Science Research; Action Design Research; Chatbot; Kundservice; SMF Små och medelstora företag ; Designprinciper; Design Science Research; Action Design Research;

    Sammanfattning : Chatbots är mjukvarubaserade system som syftar till att simulera konversation mellan olika aktörer med hjälp av text och/eller tal. Vanliga användningsområden för en chatbot är exempelvis kundservice, marknadsföring och underhållningssyften. LÄS MER

  4. 4. När inte köp står i centrum : En kvantitativ studie kring lojalitet gentemot köpcentrum

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alicia Ehrich; Matilda Jakobsson; Frida Mårtensson; [2019]
    Nyckelord :Shopping center; experience; hedonic value; atmosphere; entertainment; food; consumer satisfaction; loyalty; recreational-oriented consumers and task-oriented consumers; Köpcentrum; upplevelse; hedoniskt värde; atmosfär; underhållning; mat; kundtillfredsställelse; lojalitet; recreational-oriented consumers och task-oriented consumers;

    Sammanfattning : Inledning:I inledningen redogörs för hur köpcentrumsbranschen genomgår en förändring och behovet för upplevelser har växt fram för att fortsätta skapa värde för konsumenten. Syfte:Denna studie ämnar att undersökahur attributen atmosfär, underhållning och mat påverkar konsumentens lojalitet gentemot köpcentrum samt hur denna varierar mellan recreational-oriented consumersrespektive task-oriented consumers. LÄS MER

  5. 5. Individanpassad marknadsföring på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Lindelöw; Linnea Selse; [2017]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; individanpassad marknadsföring; Big Data; lojalitet; e-handel; sociala medier; Instagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur individanpassad marknadsföring på Instagram kan påverka kunders relation och lojalitet till företag som marknadsför sig på det sociala mediet. Utifrån detta har vi formulerat följande frågeställningar: Hur påverkas kunders relationer till företag som använder sig av individanpassad marknadsföring på Instagram? Hur kan individanpassad marknadsföring på Instagram påverka kunders lojalitet till företag? För att besvara dessa frågor har vi genomfört en kvalitativ undersökning. LÄS MER