Sökning: "kvantitativ analys kommunikation"

Visar resultat 21 - 25 av 247 uppsatser innehållade orden kvantitativ analys kommunikation.

  1. 21. Teamarbete vid akuta situationer : Kvantitativ enkätstudie utifrån anestesisjuksköterskors inställning

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Charlotta Rundin; Erik Åhlén; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Välfungerande teamarbete beskrivs som en central del i upprätthållandet av patientsäkerheten. Akuta situationer är ofta kaotiska och då är det extra viktigt med välfungerande teamarbete. LÄS MER

  2. 22. Hur representeras genus i webbshoppen på klädföretaget I Can I Will? : En kvantitativ och kvalitativ analys med fokus på kroppspositivitet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Mimi Dettwiler; [2023]
    Nyckelord :Advertising; body image; body language; body height; body positivism; body weight; commodities; clothing size; gender; gender differences; gender roles; gym clothing; I CAN I WILL; ICIW; male gaze; orthoexia; overweight; representation; stereotypes; the ideal body; training; underweight; Genus; handelsvara; I CAN I WILL; ICIW; klädstorlekar; kroppsbild; kroppsideal; kroppspositivism; kroppsspråk; kroppsvikt; könsroller; könsskillnader; längd; male gaze; ortorexi; reklam; representation; stereotyper; träning; träningskläder; undervikt; övervikt.;

    Sammanfattning : This paper uses a quantitative and qualitative approach to analyze whether the Swedishfitness clothing brand I Can I Will’s representation in their online shop corresponds with theirspoken concept of being a brand for everyone who works out regardless if you are training togain strength, change your looks or just because you enjoy it. The quantitative analysisinvestigates the models length compared to height statistics around the world, and theirclothing size relative to social norms about the ideal body. LÄS MER

  3. 23. "På något sätt när vi kommer ut så försvinner det" : Bildstöd i förskolans inne- och utemiljöer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Celine Sallstedt; Emelie Gadmar; [2023]
    Nyckelord :Bildstöd; förskola; miljö; innemiljö; utemiljö; visuellt stöd; inkludering; kommunikation; tydliggörande pedagogik; aktivitetsstöd; förtydligande;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att bidra med kunskap om hur bildstöd används både i förskolan inne- och utemiljö. Utifrån två frågeställningar vill vi ta reda på hur bildstöd används i de olika miljöerna, samt hur det skiljer sig åt. LÄS MER

  4. 24. Patienters upplevelser av omvårdnad vid svårläkta sår : en icke systematisk litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Fanny Öhman; Temesgen Wendmagegn; [2023]
    Nyckelord :Chronic ulcer; Nursing care; Patient experience; Patient perspective; Omvårdnad; Patientens upplevelse; Patientperspektiv; Svårläkta sår;

    Sammanfattning : Bakgrund Svårläkta sår kan innebära lidande och sänkt livskvalitet för individen som drabbas samt ökade kostnader för samhället. Sår som inte läker förekommer särskilt bland äldre människor och kan bero på bakomliggande faktorer såsom venös och arteriell insufficiens samt diabetes. LÄS MER

  5. 25. Nej, det påverkar inte mig

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Len Hachichou; Julia Markkanen; [2023]
    Nyckelord :Third-person effect; self-perceived knowledge; gamification; motivation; self-determination theory; Tredjepersonseffekten; självupplevd kunskap; gamification; motivation; självbestämmandeteorin;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka relationen mellan självupplevd kunskap av gamification och tredjepersonseffekten (TPE) (En effekt som innefattar att jaget “första person” tror att propaganda eller kommunikation påverkar andra “tredje person” mer än sig själv) samt hur denna påverkar motivationsnivån som gamification försöker höja. Studien omfattade sex deltagare. LÄS MER