Sökning: "mötet mellan lärare och elev"
Visar resultat 11 - 15 av 55 uppsatser innehållade orden mötet mellan lärare och elev.
11. Konsekvenser av lärares bemötanden : En kvalitativ studie hur lärares bemötande påverkar identitetsformationen hos elever med ADHD
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Cizmic, Manja (2020). Konsekvenser av lärares bemötanden. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
12. Relationens betydelse för elevers delaktighet
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Delaktighet, relationer, elevperspektiv, relationellt perspektiv, specialpedagogik Relationer är ett aktuellt ämne som både forskare och media skriver om i dagsläget. Flera forskare har tidigare uppmuntrat till vidare forskning som berör relationens betydelse ur ett elevperspektiv. LÄS MER
13. Att skapa förutsättningar för delaktighet i grundsärskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : The purpose of the study was to investigate the special teacher's work with participation in compulsoryspecial schools for children with intellectual disability. The study also highlighted how the special needs teacher ensures that the student feels involved. LÄS MER
14. "Vad är viktigt i livet?" : Hur en pandemi påverkar tre gymnasielärares planering och undervisning i bild
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att undersöka hur tre bildlärares planering och undervisning påverkats till följd av coronapandemin under 2020, samt att undersöka vilka problem och möjligheter lärarna upplever i arbetet med bildundervisningen. Empiriinsamling har skett genom digitala semistrukturerade intervjuer och analyserats med hjälp av tematisk analysmetod och tolkats i ljuset av studiens teorier. LÄS MER
15. Den levda blicken : En fenomenologisk undersökning av blickens betydelse för mötet mellan lärare och elever
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskapSammanfattning : The title of this essay is: The lived gaze: a phenomenological study of the importance of gaze for the meeting between teachers and students. With a phenomenological gaze at the gaze, I examine the gaze and how it appears in the meeting between me and my high school students. LÄS MER