Sökning: "music education history"

Visar resultat 26 - 30 av 34 uppsatser innehållade orden music education history.

  1. 26. Fiolpedagoger inom genren svensk folkmusik : En intervjustudie om undervisningsmetoder och pedagogiska förhållningssätt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier

    Författare :Maria Andersson; [2014]
    Nyckelord :Folk music; violin teacher; fiddler; teching methods; pedagogical approaches and socio cultural perspective.; Folkmusik; fiolpedagog; spelman; undervisningsmetoder; pedagogiska förhållningssätt; sociokulturellt perspektiv.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka om det finns grundläggande skillnader i undervisningsmetoder och pedagogiska förhållningssätt mellan fiolpedagoger inom genren svensk folkmusik. Jämförelsen fokuserar på lärare med respektive utan formell musiklärarexamen inom genren. LÄS MER

  2. 27. Music and the Social Science Subjects

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Joakim Nygren; [2014]
    Nyckelord :Utbildningsvetenskap; Social studies; Geography; History; Religion; Music; Cross-curricular; Interdisciplinary work; Music education; Educational science; Musikpedagogik; Ämnesövergripande; Tvärvetenskapligt arbete; musik; historia; geografi; samhällskunskap.; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to create an inspirational knowledge base to enable future collaboration between music teachers and teachers of the social science subjects in secondary school. In this paper the following research questions will be processed: What are the possibilities of combining the social science subjects (Religion, History, Geography, and Civics) with music? What are teachers’ thoughts on cross-curricular work? The method used in this study is qualitative interviews with four social science-subjects-teachers in secondary school. LÄS MER

  3. 28. Tolfternas samkväm : folkbildning och bibliotek för arbetarkvinnor 1902-1907

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Lisbeth Håkansson Petré; [2014]
    Nyckelord :bibliotekshistoria; folkbildningshistoria; kvinnohistoria; klasskillnader; Ellen Key arbetarkvinnor;

    Sammanfattning : Tolfterna was a popular education organization that existed between 1896 and1964 and that arranged social evenings and set up a library for working women. This thesis purpose is to investigate Tolfternas's activities in 1902-1907 and hereby place Tolfterna in the education- and library history. LÄS MER

  4. 29. ”Vi är till för kommuninvånarna” : En kvalitativ studie av musikavdelningen på Enköpings kommunbibliotek

    Master-uppsats, Institutionen för ABM

    Författare :Kent Klang; [2011]
    Nyckelord :Public libraries; Music libraries; Selection; Library users; Statistics; Cataloging; Classification; Organization; folkbibliotek; musikbibliotek; urval; biblioteksanvändare; statistik; katalogisering; klassificering; organisering;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine the significance of having a music department at the public library in Enköping, and how the organization of the phonograms is handled. The different areas examined are the reason of the reintroduction of a music department, its budget, its users, the work with selection, the marketing, statistical data concerning loans, the work with classification, indexing, and organization of the phonograms and the future of the music department. LÄS MER

  5. 30. Vikten av att undervisas tillsammans - En studie av pedagogers syn på gruppundervisning i piano, sett i förhållande till individuell undervisning och målsättningar inom den kommunala musikskolan.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Helena Nederman; [2011]
    Nyckelord :Group teaching; the Swedish Municipal School of Music; piano didactics; objectives of teaching; teaching methods; hermeneutics; gruppundervisning; kommunala musikskolan; pianopedagogik; målsättningar; undervisningsformer; hermeneutik.; Performing Arts;

    Sammanfattning : Title: The importance of being taught together – A study of teachers' views on piano education in groups, seen in relation to individual tuition and the objectives of teaching within the Swedish Municipal School of Music. The purpose of this study is to investigate the views that piano teachers have of piano education in groups. LÄS MER