Sökning: "prestationsmätning enkät"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden prestationsmätning enkät.
1. Adaptiv styrning under osäkerhet : En kvantitativ studie om sambandet mellan osäker miljö och adaptiva styrprinciper
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/RedovisningSammanfattning : Adaptiva styrprinciper har framhållits som potentiell lösning till en rad strategiskt kostsamma nackdelar kopplade till den traditionella årsbudgeten. Denna studie syftar till att studerasambandet mellan dessa adaptiva styrprinciper och osäker miljö. LÄS MER
2. Informationsasymmetri och målöverensstämmelse vid implementering av ekonomistyrning : En kvalitativ och kvantitativ studie på Boliden Mineral AB
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Inom ekonomistyrning utgår ekonomer oftast från att målöverensstämmelse existerar och att de anställda arbetar utifrån de uppställda målen med perfekt information. Men informationsasymmetri finns överallt och kan leda till ökade kostnader, att fel uppstår och försenade leveranser. LÄS MER
3. Prestationsmätning i den offentliga sektorn : En uppsats om kvalitetsmätning i Göteborgs stad
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to describe how quality-work is conducted in the public sector and whether the structure of the performance measurement gives a fair picture of the quality. In addition, investigate whether the measurement itself can affect the quality of the work an organization perform. LÄS MER
4. Prestationsmätning i små och medelstora svenska företag
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Prestationsmätning är vanligt förekommande hos företag, under åren har stort fokus legat på hur prestationsmätning i praktiken kommer till användning i stora bolag. Därmed finns ett behov av att utforska mer kring prestationsmätning i små och medelstora företag. LÄS MER
5. Prestationsmätning inom kundklagomålsprocessen: En studie av försäkringsbranschen
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Det har blivit allt viktigare för företag att ha en miljö som skapar starka kundrelationer och tillfredsställda kunder. En god hantering av kundklagomål kan leda till ökad kundlojalitet, en mer positiv attityd bland kunderna samt en högre andel återköp. LÄS MER