Sökning: "riktad information"

Visar resultat 21 - 25 av 321 uppsatser innehållade orden riktad information.

  1. 21. INSTAGRAM SOM ARENA FÖR POLITISK REKLAM

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lisa Magnusson; [2022-08-01]
    Nyckelord :Riktad reklam; politisk reklam; Instagram; förstagångsväljare; integritet; sociala medier;

    Sammanfattning : In today’s society, we see advertisement everywhere. Personal-targeted advertising has also grown larger because of the information-gathering of users' personal data, in order to design advertising that will suit the individuals interests. Ahead of the upcoming election this autumn, political advertising has made rapid progress. LÄS MER

  2. 22. All reklam är jobbig! Eller?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Brännström; Ellen Larsson; Julia Karlsson; [2022-08-01]
    Nyckelord :Sociala medier; reklam; riktad reklam; influencer marketing; tonåringar; attityd; Attitydmodellen;

    Sammanfattning : We live in a society that is embossed by social media. It has gone from being a platform where you share photos and updates with your closest friends, to becoming a platform that influencers make a financial living on. Today it is almost impossible not to be exposed to advertisements on social media, whether it is ads or influencer marketing. LÄS MER

  3. 23. PRO-LIFE OCH PRO-CHOICE I SVERIGE Claims, claims-making och konstruktioner inom abortfrågan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Anna Olofsson; Felicia Andersson; [2022-05-31]
    Nyckelord :abortfrågan; foster; pro-life; pro-choice; claims; claims-making;

    Sammanfattning : Författare: Felicia Andersson och Anna Olofsson Syftet med studien var att undersöka vilka claims och claims-makingstrategier som finns i abortfrågan, samt hur dessa framställs av olika claims-makers i Sverige. Vidare fokuseras det på hur kvinnan, mannen, fostret och utföraren konstrueras i de claims som görs utifrån positionerna Pro-life och Pro-choice. LÄS MER

  4. 24. RIKTAD REKLAM – JA TACK - En kvalitativ intervjustudie om hur Generation Z använder reklam på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emmy Björkman; Emmy Simpson; [2022-02-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; reklam; Generation Z; riktad marknadsföring; personaliserade annonser; influencer marketing; digital natives; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka och få en ökad förståelse för Generation Z’s användande av reklam på Instagram Teori: Uses and Gratifications Metod: Kvalitativ respondentintervju Material: Samtalsintervjuer med åtta respondenter mellan 18 till 25 år Resultat: Resultatet visar att respondenterna överlag upplever reklamen på Instagram som något positivt. De använder reklamen genom att klicka vidare på annonser, samt spara och skicka vidare dem, främst för att göra så bra och genomtänkta köp som möjligt, bli inspirerade av produkter och se nyheter. LÄS MER

  5. 25. Sjuksköterskans preoperativa omvårdnadsåtgärder för att främja barns trygghet inför kirurgiska ingrepp

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Sandra Maté; Vilma Nyman; [2022-02-09]
    Nyckelord :Preoperativa interventioner; barn; ångest; oro; kirurgiska ingrepp; sjuksköterska; Preoperative interventions; children; anxiety; surgical procedures; nurse;

    Sammanfattning : Bakgrund: Barn upplever ofta rädsla inför sjukhusvistelse och operation. Cirka 40–60% av alla barn som skall genomgå ett kirurgiskt ingrepp upplever rädsla och ångest. Detta kan få negativa konsekvenser för den postoperativa läkningen och framtida sjukhusbesök. LÄS MER