Sökning: "undervisningens struktur"

Visar resultat 6 - 10 av 36 uppsatser innehållade orden undervisningens struktur.

  1. 6. Samarbete i en algebra-inriktad matematikundervisning - Metoder som ökar samarbetes kvalitet ur lågstadielärares perspektiv

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Karolina Esst; [2021-07-08]
    Nyckelord :Lågstadiet; matematik; samarbete; algebra; undervisningens struktur; positiv arbetsmiljö; praktisk undervisningsmiljö;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa fallstudie ett examensarbete i slutet av grundskollärarprogrammet F-3. Studiens idé och struktur är inspirerad av en liknande forskning av Staples (2008). Studien handlar om metoder som lågstadielärare anser ökar kvaliteten på samarbete i en algebra-inriktad matematikundervisning. LÄS MER

  2. 7. Att skapa studiero : Uppfattningar bland lärare och fritidspedagoger

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Nancy Scucchia; [2021]
    Nyckelord :Förkorrigering; förväntningar; klassrumsklimat; ledarskap; motivation; relationer; struktur; tydlighet;

    Sammanfattning : Dagligen möts cirka 2 miljoner elever och en kvarts miljon vuxna på Sveriges största arbetsplats som är skolan. Skolans uppdrag är att skapa trygghet och studiero, vilket också tydligt framgår av skollagen. LÄS MER

  3. 8. Lärares syn på utomhuspedagogik i naturkunskap : En kunskapsöversikt

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Rebecka Poulsen; Daniella Spring; [2021]
    Nyckelord :Utomhuspedagogik; naturkunskap; grundskolan; lärarperspektiv; naturvetenskapsundervisning;

    Sammanfattning : Undervisningens syfte i naturkunskap är att ge eleverna förståelse för sig själva och omvärlden de lever i (LGR11 rev. 2019). Vår skyldighet som blivande lärare är att se till att alla elever lyckas, därför ligger det i vårt intresse att hitta samt tillämpa arbetssätt som främjar undervisningen i ämnet. LÄS MER

  4. 9. Inkluderingens möjligheter och utmaningar: Fem musiklärares tankar om och arbete med inkluderande musikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Veronica Åkesson; [2021]
    Nyckelord :Behov; Förutsättning; Gemenskap; Inkludering; Lärmiljö; Musikpedagogik; Musikundervisning; Utbildningsvetenskap; Belonging: Educational environment; Educational science; Inclusion; Music education; Needs; Prerequisites; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the music teachers’ definitions of inclusive education. A further aim is to examine how these teachers are working to create an inclusive environment for their students and meeting their individual needs while simultaneously holding together the group. LÄS MER

  5. 10. Kunskap och samarbete betydelsefullt för att möta språkstörning : En intervjustudie bland grundskolepedagoger

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Nathalie Dahlgren; Shaymaá Najm Abdullah; [2021]
    Nyckelord :Språkstörning; relationellt perspektiv; grundskolepedagoger; inkludering; handledning; samarbete;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har visat att språkstörning är en ofta förekommande funktionsnedsättninghos barn. Diagnosen har en stor påverkan på elevers psykiska hälsa och socialaförmåga, vilket gör att den behöver uppmärksammas. LÄS MER