Sökning: "undervisningens struktur"
Visar resultat 6 - 10 av 36 uppsatser innehållade orden undervisningens struktur.
6. Samarbete i en algebra-inriktad matematikundervisning - Metoder som ökar samarbetes kvalitet ur lågstadielärares perspektiv
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Denna kvalitativa fallstudie ett examensarbete i slutet av grundskollärarprogrammet F-3. Studiens idé och struktur är inspirerad av en liknande forskning av Staples (2008). Studien handlar om metoder som lågstadielärare anser ökar kvaliteten på samarbete i en algebra-inriktad matematikundervisning. LÄS MER
7. Att skapa studiero : Uppfattningar bland lärare och fritidspedagoger
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Dagligen möts cirka 2 miljoner elever och en kvarts miljon vuxna på Sveriges största arbetsplats som är skolan. Skolans uppdrag är att skapa trygghet och studiero, vilket också tydligt framgår av skollagen. LÄS MER
8. Lärares syn på utomhuspedagogik i naturkunskap : En kunskapsöversikt
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Undervisningens syfte i naturkunskap är att ge eleverna förståelse för sig själva och omvärlden de lever i (LGR11 rev. 2019). Vår skyldighet som blivande lärare är att se till att alla elever lyckas, därför ligger det i vårt intresse att hitta samt tillämpa arbetssätt som främjar undervisningen i ämnet. LÄS MER
9. Inkluderingens möjligheter och utmaningar: Fem musiklärares tankar om och arbete med inkluderande musikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : The purpose of this study is to examine the music teachers’ definitions of inclusive education. A further aim is to examine how these teachers are working to create an inclusive environment for their students and meeting their individual needs while simultaneously holding together the group. LÄS MER
10. Kunskap och samarbete betydelsefullt för att möta språkstörning : En intervjustudie bland grundskolepedagoger
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Tidigare forskning har visat att språkstörning är en ofta förekommande funktionsnedsättninghos barn. Diagnosen har en stor påverkan på elevers psykiska hälsa och socialaförmåga, vilket gör att den behöver uppmärksammas. LÄS MER