Sökning: "DATOR"
Visar resultat 1 - 5 av 1329 uppsatser innehållade ordet DATOR.
1. Från MySpace till TikTok : Förändringar av sociala medier som ett kommunikationsverktyg för musiker och fans
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Myspace var under många år den primära webbplatsen för att exempelvis skriva meddelanden till vänner, upptäcka ny musik samt dela med sig av den. Den mest populära föregångaren till dagens sociala medier som under många år uppmuntrade artister att använda webbplatsen för att nå ut till en bredare publik. LÄS MER
2. Praktiska digitala medium i historieundervisningen : En översikt av forskning om hur digitalt game-based learning kan användas för att förbättra elevernas kunskap om historieämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The traditional history educational methods mainly consists of and are focused on memory, reading, repetition and writing skills, however this paper aims to give an overview of research regarding “Game-based learning”, it’s uses in education of history, and if it can be used as a way to complement the traditional education and give history teachers the tools to make their teaching more diverse. Useful materials were found in the databases: EBSCO, IEEE Xplore och Science Direct. LÄS MER
3. Multi-Parameter Modelling of Surface Electromyography Data
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknikSammanfattning : Ytelektromyografi (sEMG) mäter skelettmuskelfunktionen genom att registrera muskelaktivitet från hudens yta. Tekniken kan användas för att diagnostisera neuromuskulära sjukdomar och som ett hjälpmedel vid rehabilitering, biomedicinsk forskning och för interaktion mellan människa och dator. LÄS MER
4. Ett sätt lära ut och hämta in kunskaper : Digitala verktyg som hjälpmedel i samhällskunskap
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Malmö universitetsbibliotekSammanfattning : .... LÄS MER
5. Musikpedagogik i en digital utveckling : En undersökning om hur musiklärare förhåller sig till digitala verktyg för musikskapande samt hur digitala verktyg kan implementeras i musikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : In today's digital age, students must develop technology skills for various purposes, including music-making. To this end, the Swedish school system has mandated that music teachers incorporate digital tools for music-making into the curriculum for primary students from 1st to 9th grade. LÄS MER