Sökning: "E commerce business models"

Visar resultat 11 - 15 av 58 uppsatser innehållade orden E commerce business models.

  1. 11. Är seniorer förbisedda i den digitala marknadsföringen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Hansson; Jesper Olsson; Sanne Persson; [2021]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; e-handel; seniorer; livsmedel; STP-modellen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Är seniorer förbisedda i den digitala marknadsföringen? - En kvalitativ studie av ett marknadsledande livsmedelsföretag Seminariedatum: 2021-01-14 Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp Författare: Jesper Hansson, Jesper Olsson och Sanne Persson Handledare: Veronika Tarnovskaya Fem nyckelord: Digital marknadsföring, e-handel, seniorer, livsmedel, STP-modellen Syfte: Med utgångspunkt i det ökande intresse som seniorer nu börjat visa för att handla livsmedel online och den potentiellt stora kundgrupp som de kan utgöra i e-handelssammanhang vill vi i denna uppsats undersöka hur livsmedelsföretag arbetar med sin digitala marknadsföring för att nå ut och kommunicera mot seniorer. Teoretiskt perspektiv: Fokus för arbetet är digital marknadsföring med två analysmodeller: STP-modellen och marknadsföringsmixen. LÄS MER

  2. 12. Going the Extra Mile : Urban Delivery of Large Goods

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Emelie Sundström; Emma Södergren; [2021]
    Nyckelord :Last-mile delivery; large goods; delivery of large goods; transportation; transportation innovation; PESTLE; Rogers’ diffusion of innovations;

    Sammanfattning : In light of the growing e-commerce and rising population in cities, along with the ongoing climate crisis, the efforts to improve transportation options are intensifying. Thus, the field of last-mile delivery, i.e., the last stretch of transportation to an end customer, is becoming an increasingly researched topic. LÄS MER

  3. 13. Förbättringsverktyg för små och medelstora företag

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jakob Hake; Richard Johansson; Anders Persson; Samuel Tiderman; Joel Varvne; [2021]
    Nyckelord :logistik; kostnadsbesparing; förbättringsmodell; projektmall; förbättringsarbete; besparingar;

    Sammanfattning : Under de senaste decennierna har konsumtionen av varor ökat stadigt. Med den nuvarande corona pandemin har e-handeln ökat snabbt. På grund av detta har nya och bättre modeller och arbetssätt blivit en nyckelfaktor i de flesta företag för att möta de ökande kraven från kunderna. LÄS MER

  4. 14. Sustainable Decision-Making in the Fashion Industry : How to influence the fashion industry to adopt more sustainable packaging solutions

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Elin Enlund; Jennie Nilsson; [2021]
    Nyckelord :The fashion industry; sustainability; packaging; e-commerce; drivers; institutional logics; barriers; product development; decision-making; LCA; platform; B2B.; Modeindustrin; hållbarhet; förpackningar; e-handel; institutionella parametrar; barriärer; produktutveckling; beslutsfattande; plattform; B2B;

    Sammanfattning : Today, the fashion industry is responsible for 4 per cent of the global greenhouse gas emissions in the atmosphere and 20-35 per cent of the microplastics in the ocean. It is thereby a highly debated industry when it comes to environmental sustainability. LÄS MER

  5. 15. E-handelns effekter på butiksloker : Utgör e-handeln ett hot mot eller en möjlighet för den fysiska butiken?

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Elsa Ridner; Felicia Liljedahl; [2020]
    Nyckelord :Demand; E-commerce; Property Owner; Retail; Retailer; Retail Premises; Detaljhandel; E-handel; Efterfrågan; Fastighetsägare; Butikslokal; Handlare;

    Sammanfattning : E-handel kan anses utgöra det senaste tillskottet på detaljhandelsmarknaden, något som har möjliggjorts tack vare en ökad digitalisering i samhället. E-handelns marknadsandelar ökar stadigt varje år vilket är något som förutspås fortsätta i framtiden. LÄS MER