Sökning: "Gina Anna"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Gina Anna.

  1. 1. Vägen mot hållbarhet : En kvalitativ studie av hur ett företag anpassar marknadsföringsstrategier för att uppnå hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hedenfeldt; Rebecca Abrahamsson; [2024]
    Nyckelord :Hållbarhet i företag; marknadsföringsstrategier; anpassning; STP-modellen; hållbara marknadsmixen;

    Sammanfattning : Företag behöver idag ansvara för hållbarhet i sin verksamhet, däribland i sina marknadsföringsstrategier, för att vara konkurrenskraftiga på marknaden. Forskning menar att detta kräver välanpassade marknadsstrategier som påvisar hållbarhetsarbetet för intressenter. LÄS MER

  2. 2. Att ta på sig rätt kostym -En studie inom Gina Tricot

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Stenström; Malin Thuresson; [2011-05-31]
    Nyckelord :Ekonomistyrning; strategi; strategiförverkligande; controller; Gina Tricot.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Affärsstrategier syftar till hur företag skapar värde för kunden och differentierar sig från konkurrenterna på marknaden. Som ett led att göra organisationen medveten om strategin krävs en god implementering och ett förverkligande av strategin. LÄS MER

  3. 3. Mobilapplikationer : Framtidens väg till kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ANNA-MARIA SÖDERLUND; FANNY IVARSSON; [2011]
    Nyckelord :mobilapplikationer; kundlojalitet; interaktion; mobile applications; relationship marketing; customer loyalty; customer value; interaction; word of mouth; image; fast fashion; relationsmarknadsföring; kundvärde; gina tricot;

    Sammanfattning : Utvecklingen på den teknologiska marknaden har kommit att påverka företag i en allt större utsträckning då marknadsföring på Internet blivit allt viktigare. Den ökade använd-ningen av smartphones har bidragit till att fler och fler människor ständigt är uppkopp-lade vilket i sin tur har öppnat upp för nya sätt för företag att skapa relationer och att inte-ragera med sina kunder. LÄS MER

  4. 4. Butiksmixens betydelse för skapandet av ett attraktivt köpcentrum : Vilken betydelse har ankarbutikerna?

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Anna Ljungfjärd; Linnéa Persson; [2010]
    Nyckelord :köpcentrum; butiksmix; ankarbutiker;

    Sammanfattning : De senaste åren har det byggts ett flertal nya köpcentrum runt om i Sverige, varav nyligen Modehuset i Hansa City i utkanten av centrala Kalmar. Då Modehuset innehåller liknande butiker till de köpcentrum som redan finns i Kalmar frågade vi oss varför de delvis väljer att etablera desamma och varför de istället inte valde att sticka ut med ett annorlunda butiksutbud. LÄS MER

  5. 5. Ett varumärks väg - En fallstudie av Gina Tricot från avsändare till mottagare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Lind; Hanna Sundwall; Beatrice Agård; [2009]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkeskommunikation; varumärkeslojalitet och gap; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka den komplexitet som finns när ett företag ska förmedla sitt varumärke till kund. Studien kommer belysa svårigheter med att få kundernas uppfattning att stämma överrens med företagets intention. LÄS MER