Sökning: "Inclusive Masculinity"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Inclusive Masculinity.
1. Neutrala maskuliniteter och feminina volangparaplyer : en genusanalys av barnmusik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : The purpose of this study is to analyze Swedish songs for children and their respective illustrations in songbooks and digital material from a gender perspective. The analyzed songs were the ten most frequently answered songs from a survey sent out to people working with early childhood education. LÄS MER
2. Arbetet med social hållbarhet inom industrin – svårigheter och möjligheter ur ett hälso- och genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Introduktion: De globala målen har tre dimensioner där social hållbarhet är en dimension som innebär att skapa ett jämställt, jämlikt och inkluderande samhälle. Ett av de globala målen är att minska ojämlikheterna där ett delmål är att främja social inkludering. LÄS MER
3. Den maskulina motorbranschen och unga kvinnors möjligheter : Betydelser av genus i säljaryrket
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The purpose of this essay is to provide an insight into the role of women in male dominated workplaces who sell recreational and other vehicles, and why there is so few women working in this area even though there are a lot of women using these kinds of vehicles. I have chosen cultural analytics as my staring point because it gives me the tools to problematize and put a light on the phenomena of women in male dominated workplaces and what can be done to further increase diversity within these workplaces. LÄS MER
4. Maskulinitet och femininitet i förändring: stagnation eller utveckling? : En kvalitativ undersökning av förändringsagenters egenskaper med ett genusperspektiv
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: I dagens volatila omgivning är organisatoriska förändringar något som företag ständigt måste arbeta med. På grund av detta är organisatorisk förändring något som av forskare fått mycket uppmärksamhet. Något som krävs för att genomföra dessa förändringar är förändringsagenter, en person som leder förändringen. LÄS MER
5. FÖRSVARSMAKTENS MARKNADSFÖRING: FRÅN MANLIG TILL MÅNGFALDIG? : En jämförande studie av reklamkampanjer före och efter att värnplikten blev könsneutral
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The thesis aims to examine how gender structures are portrayed in the Swedish Armed Forces' advertising campaigns before and after 2018, because that is when the conscription became gender neutral. Furthermore, the thesis will discuss the potential consequences of these portrayals. LÄS MER