Sökning: "Johanna Christensson"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Johanna Christensson.
1. Får vi vara med? : En kvalitativ studie om SVT:s produktion och relation till allmänheten
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Public service definieras som ”i allmänhetens tjänst” och innebär att de ska finnas där för alla. Däremot har det visat sig att delar av allmänheten har tappat ett intresse och ifrågasatt dess koncept. LÄS MER
2. Läsförståelsens viktiga roll : En undersökning av hur fyra lärare i årskurs tre arbetar med att främja elevers läsförståelse
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur fyra lärare arbetar för att främja elevers läsförståelse inom skönlitteratur i ämnet svenska i årskurs 3. Vi har använt oss av semistrukturerade intervjuer och våra informanter består av fyra pedagoger som är verksamma i årskurs 3. LÄS MER
3. Användning av skönlitteratur för att prata om genus : Fyra lärares syn på genus i litteraturundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Studiens syfte är att ta reda på hurfyra pedagoger i årskurs 1–3arbetar med och tänker kring användningen av skönlitteratur för att lyfta genus och jämställdhetsfrågor i undervisningen. Vi har använt oss av semistrukturerade intervjuer och våra informanter består av fyra kvinnliga pedagoger som är verksammai lågstadiet. LÄS MER
4. "Sociala medier är magi för en musiker"
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: “Sociala medier är magi för en musiker” - En kvalitativ studie om samarbetet mellan artister och skivbolag, samt de framstående orsaker som satt relationen i förändring Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp. Författare: Jon Karlsson, Johanna Lindell & Johan Nikolai Handledare: Oskar Christensson Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringens betydelse för samarbetet mellan skivbolag och artister. LÄS MER