Avancerad sökning
Visar resultat 6 - 10 av 128 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
6. Exploring Swedish Values : A Comparative Study of Perspectives among International and Swedish Students in Sweden
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This thesis examines Swedish values from the perspectives of international and Swedish students residing in Sweden, with the collaboration of the Swedish Institute—a public agency focused on enhancing Sweden’s global image and attractiveness to researchers, students, and talents. The research explores the field of nation branding, public diplomacy, and soft power. LÄS MER
7. Ett löfte om jämställdhet? En diskursanalytisk läsning av jämställdhet i propositionen till Sveriges samtyckeslag.
Master-uppsats, Lunds universitet/Genusvetenskapliga institutionenSammanfattning : Based on a feminist poststructural framework and discursive analytical readings of sexual violence and intersectionality, gender equality in Sweden's self-image and the concept of consent, this thesis examines how gender equality is presented in the legal document that is the basis for the Swedish Consent Act: A new sexual crime legislation based on voluntariness (Prop. 2017/18:177). LÄS MER
8. Världsmästerskapen i Sportswashing
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfråga: Hur påverkas landet Qatars varumärke och internationella anseende av att arrangera fotbolls-VM 2022? Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur sportswashing i form av ett internationellt idrottsevenemang påverkar ett lands varumärke. En fallstudie på Qatar och dess användande av fotbolls-VM 2022 har utförts för att öka och fördjupa förståelsen kring sportswashing. LÄS MER
9. Sveriges nation branding i Italien : En analys av kulturutbyten och internationella relationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/EuropastudierSammanfattning : At the pace of globalization, the phenomenon of nation branding is increasingly important. In contemporary international relations, many states are vigorously using marketing concepts and techniques while promoting themselves to enhance a good image, which is seen as essential for attracting tourism, trade, investment, and generally increase their role in global affairs. LÄS MER
10. Bilden av Amerika : En semiotisk studie av framställningen av USA i svensk affischkonst under 1960-70-talen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : This essay investigates how the United States has been portrayed by Swedish artists in the 1960´s and 1970’s. The aim is to discover what signs and attributes these posters utilize and how these signs and attributes given to America is reflective of the culture and conception of America in Sweden during this time period. LÄS MER