Sökning: "New Professionalism"

Visar resultat 16 - 20 av 131 uppsatser innehållade orden New Professionalism.

  1. 16. Specialistsjuksköterskors erfarenheter av icke-farmakologisk smärtlindring prehospitalt : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Inga Lisa Axman Sara; Pontus Lundstedt; [2022]
    Nyckelord :Experiences; Non-Pharmacological; Pain; Pain management; Prehospital; Specialist Nurse; Erfarenheter; Icke-farmakologisk; Prehospital; Smärta; Smärtlindring; Specialistsjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund: En av de vanligaste orsakerna till att patienter söker kontakt med hälso- och sjukvård är smärta. Smärta är en individuell och subjektiv upplevelse och definieras internationellt som en obehaglig sensorisk och emotionell upplevelse associerad med faktisk och potentiell vävnadsskada, eller beskriven i termer av sådan skada. LÄS MER

  2. 17. Privatisering av HVB-hem : Chefers upplevelser av att bedriva privatägda HVB-hem

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Moa Fransson; Cajsa Jakobsson; [2022]
    Nyckelord :Residential care homes; Marketization; Privatization; Professionalism; Profit; Social work; HVB-hem; Marknadsorientering; Privatisering; Profession; Socialt arbete; Socialtjänstmarknad; Vinstkrav;

    Sammanfattning : In recent years, there has been an establishment of private actors as providers of social work,and since then, the branch of private actors has expanded significantly. This has led tocountless discussions and questions about what it means for social work. LÄS MER

  3. 18. Den auktoriserade revisorns professionella identitet under Covid-19 pandemin : Upprätthållande av revisionskvalitet och profession vid distansarbete

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Raudmets; Emelie Einerskog; [2022]
    Nyckelord :Audit; audit quality; teleworking; communication; Covid-19; professional theory; Revision; revisionskvalitet; distansarbete; kommunikation; Covid-19; professionsteori;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion. Den globala Covid-19 pandemin har påverkat många, både personligt och professionellt. Företag och organisationer tvingades att bedriva verksamheten från distans och via digitala kanaler i ett försök att minska smittspridningen, där revisionsbyråer var en av de yrkesgrupper där detta var genomförbart. LÄS MER

  4. 19. Fältarbetets professionella utmaningar. En kvalitativ studie om hur fältarbetare beskriver upprätthållandet av och utmaningar med professionalitet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Amanda Lantz; Sigrid Algesten; [2021-05-26]
    Nyckelord :detached youth work; profession; professionalism; legitimacy;

    Sammanfattning : The aim of this study was to look into detached youth workers' experiences of being perceived as professional in their work, whether they meet challenges in upholding professionalism and in what way they describe how they cope with different expectations. The empirical base consisted of seven semi-structured interviews with employed detached youth workers from three different work groups. LÄS MER

  5. 20. "Man kan inte erbjuda praktiskt stöd som en kopp kaffe om klienten är ledsen" : - En kvalitativ studie om det digitala mötets betydelse inom ekonomiskt bistånd

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Tilda Linder; Maja Pavlovic; [2021]
    Nyckelord :Digitalisation; social work; social services; economic aid; digital meeting; social welfare secretary; client; interaction; covid-19; Digitalisering; socialt arbete; socialtjänst; ekonomiskt bistånd; digitalt möte; socialsekreterare; klient; samspel; covid-19;

    Sammanfattning : Traditionally, meetings between social workers and clients have taken place physically. Since the 2010s, there has been a digital development which has meant that more calls between social workers and clients take place digitally, for example via telephone, Skype or mobile applications. LÄS MER