Sökning: "Ola Simon"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Ola Simon.

  1. 1. Teologisk normativitet - en vetenskaplig synd? : En komparativ analys angående acceptabel normativitet inom akademisk teologi

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Systematisk teologi med livsåskådningsforskning

    Författare :Simon Knutsson; [2019]
    Nyckelord :Systematic theology; exegetics; normativity; academic theology; intersubjective verifiability; naturalism; theism; methodological naturalism; methodology; Cecilia Wassén; Tobias Hägerland; Mats Wahlberg; Joel Halldorf; Natalie Lantz; Petter Spjut; Ola Wikander; Joseph Ratzinger; Benedict XVI; Richard B. Hays; Gerd Lüdemann; Roland Deines.;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to discuss what kind of normativity can be considered acceptable in academic theology today in Sweden. This I do by critically and comparatively analyze two debates. The first debate is from Sweden and has its origin in the book Den okände Jesus written by Cecilia Wassén och Tobias Hägerland. LÄS MER

  2. 2. "Hamrén-haveriet" : En kvantitativ studie om personifiering av svenska förbundskaptener i kvällstidningarna

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonathan Berntsson; Simon Larsson; [2014]
    Nyckelord :mediatization; media logic; personalization; individualization; tabloids; sports journalism; national coaches; international championships; leadership;

    Sammanfattning : Total amount of words: 15 269. In this essay, the purpose is to examine the personalization of Swedish national coaches during international championships in the Swedish tabloids. Research shows that a leader nowadays is representative for her organization. LÄS MER

  3. 3. Vem är/blir civilekonomen? : En studie om civilekonomernas identitetskapandeprocess.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Ola Grändås; Simon Lundmark; [2014]
    Nyckelord :Identity; Social identity; Profession; Significant Other; Auto ethnography; Identitet; Social identitet; Profession; Significant Other; Autoetnografi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Inspirationen till denna studie uppkom av författarnas intresse kring identiteter och deras intresse för skapelseprocessen kring deras egna identiteter. Frågan som uppkom i samband med starten för studien var vilka vi själva har utvecklas till som blivande civilekonomer och vilka faktorer som hade påverkat oss. LÄS MER

  4. 4. It´s called being fabulous! : Genus och sexualitet i de visuella praktikerna kring Youtube-fenomenet Pewdiepie

    Magister-uppsats, Konstfack/Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Ola Abrahamsson; [2013]
    Nyckelord :fans; genus; performativitet; Pewdiepie; visuell kulturstudie; Youtube;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar hur olika föreställningar kring genus och sexualitet tar sig uttryck, dels i de videos som producerar på internet av karaktären Pewdiepie men också i det material som fansen genererar. Studien fokusera på en specifik videohändelse, en sekvens där Pewdiepie ikläder sig en rosa boa och bland annat säger säger ”It’s not called being gay. LÄS MER

  5. 5. OUTDOOR EDUCATION PERSPECTIVE : From the Swedish to the Slovenian Context

    Magister-uppsats, Nationellt centrum för utomhuspedagogik (NCU)

    Författare :Neja Simon; [2013]
    Nyckelord :outdoor education; reform pedagogy; compulsory school; outdoor didactics; didactical recommendations; lesson plans; curriculum; pedagogika na prostem; reformska pedagogika; osnovna šola; didaktika na prostem; didaktična priporočila; učni načrt; predmetnik; utomhuspedagogik; reformpedagogik; grundskola; utomhusdidaktik; undervisningsmetoder; läroplan; kursplan;

    Sammanfattning : Outdoor education may be quite a well-known conception but still unsettled in the Slovenian pedagogical context. The Scandinavian – Swedish conceptual tradition in the thesis provides a framework for analysing the Slovenian curriculum; the lesson plans for the compulsory school from an outdoor education perspective. LÄS MER