Sökning: "TV-reklam"

Visar resultat 21 - 25 av 120 uppsatser innehållade ordet TV-reklam.

  1. 21. Visuell framställningseffekt inom digital tv-miljö

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Tobias Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Kognitiv psykologi; Mental simulering; Förkroppsligad kognition; TV-Reklam;

    Sammanfattning : Abstract För interaktiv tv-reklam är det viktigt att undvika störande intryck samtidigt som man önskar att få användaren engagerad. För detta ändamål undersöktes den visuella framställningseffekten, som enligt Elder och Krishna (2012) leder till ökat engagemang för den produkt som presenteras, vilket leder till ökade köpintentioner. LÄS MER

  2. 22. HUMOROUS ADVERTISING : A STUDY OF U.S. TV ADS IN SWEDEN

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Filip Christensen; Peter Skoggård; [2017]
    Nyckelord :humor; television advertising; U.S.; Sweden; culture; language; globalization; adaptation; standardization; consumer experience; humor; tv-reklam; Amerika; USA; Sverige; kultur; språk; globalisering; anpassning; standardisering; konsumentupplevelse;

    Sammanfattning : Globalization has resulted in cultures becoming more alike in many ways. The challenge is determining when communication methods can be common for a global market as opposed to targeted messages for a specific geographic area or demographic. LÄS MER

  3. 23. Traditionella media i en modern tid: ett ledningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Persson; Fredrik Gustavson; Henric Berntson; [2017]
    Nyckelord :TV-reklam; Print; Digital Marknadsföring; Synergieffekter; Traditionell Marknadsföring.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ge ett ledningsperspektiv på hur de traditionella mediernas betydelse har förändrats efter senaste årens utveckling, samt att bidra till en ökad förståelse av hur en marknadsförare bör tänka när de ska välja vilka kanaler de ska marknadsföra sig i. Vår analys grundar sig på vetenskapliga artiklar samt empiriskt material från de intervjuer som vi har fört. LÄS MER

  4. 24. Synkronisera mera! : En studie i hur synkronisering påverkar artisters och företags varumärken.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johan Lönnqvist; Julia Norevi; [2017]
    Nyckelord :Varumärke; Co-branding; Samarbeten; Synkronisering; Image; Identitet;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfråga: Syftet med denna uppsats är att genom en kvalitativ studie analysera hur synkronisering kan användas som ett marknadsföringsverktyg och hur detta kan påverka artisternas och företags varumärken sett ur ett co-brandingperspektiv: Hur kan synkronisering som ett marknadsföringsverktyg påverka artistens och företagets varumärken genom co-branding? Metod: Studien bygger på en kvalitativ metod med ett abduktivt angreppsätt, med både deduktiva och induktiva inslag. Den empiriska insamlingen grundas i fem stycken semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 25. Humor i reklam : en studie i kulturella skillnader

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Gustafsson; Ida Kihl J; Mariam Said; [2016]
    Nyckelord :Humor; Culture; Cross-culture; Hofstede; Humor styles; Sweden; China; Television commercial; Advertising; Consumer behavior; Affiliative humor; Self-enhancing humor; Aggressive humor; Self-defeating humor.; Humor; Kultur; Kulturella skillnader; Hofstede; Humor stilar; Sverige; Kina; TV reklam; Reklam; Konsument beteende; Affiliative humor; Self-enhancing humor; Aggressive humor; Self-defeating humor.;

    Sammanfattning : Den ökade globaliseringen har resulterat i att många organisationer stiger in på denkonkurrenskraftiga internationella marknaden. Detta har influerat organisationer att spridaderas budskap globalt – oftast genom marknadsföring. LÄS MER