Sökning: "TV-reklam"
Visar resultat 21 - 25 av 120 uppsatser innehållade ordet TV-reklam.
21. Visuell framställningseffekt inom digital tv-miljö
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Abstract För interaktiv tv-reklam är det viktigt att undvika störande intryck samtidigt som man önskar att få användaren engagerad. För detta ändamål undersöktes den visuella framställningseffekten, som enligt Elder och Krishna (2012) leder till ökat engagemang för den produkt som presenteras, vilket leder till ökade köpintentioner. LÄS MER
22. HUMOROUS ADVERTISING : A STUDY OF U.S. TV ADS IN SWEDEN
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Globalization has resulted in cultures becoming more alike in many ways. The challenge is determining when communication methods can be common for a global market as opposed to targeted messages for a specific geographic area or demographic. LÄS MER
23. Traditionella media i en modern tid: ett ledningsperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ge ett ledningsperspektiv på hur de traditionella mediernas betydelse har förändrats efter senaste årens utveckling, samt att bidra till en ökad förståelse av hur en marknadsförare bör tänka när de ska välja vilka kanaler de ska marknadsföra sig i. Vår analys grundar sig på vetenskapliga artiklar samt empiriskt material från de intervjuer som vi har fört. LÄS MER
24. Synkronisera mera! : En studie i hur synkronisering påverkar artisters och företags varumärken.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfråga: Syftet med denna uppsats är att genom en kvalitativ studie analysera hur synkronisering kan användas som ett marknadsföringsverktyg och hur detta kan påverka artisternas och företags varumärken sett ur ett co-brandingperspektiv: Hur kan synkronisering som ett marknadsföringsverktyg påverka artistens och företagets varumärken genom co-branding? Metod: Studien bygger på en kvalitativ metod med ett abduktivt angreppsätt, med både deduktiva och induktiva inslag. Den empiriska insamlingen grundas i fem stycken semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
25. Humor i reklam : en studie i kulturella skillnader
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den ökade globaliseringen har resulterat i att många organisationer stiger in på denkonkurrenskraftiga internationella marknaden. Detta har influerat organisationer att spridaderas budskap globalt – oftast genom marknadsföring. LÄS MER