Sökning: "Till Weber"

Visar resultat 21 - 25 av 107 uppsatser innehållade orden Till Weber.

  1. 21. Från Mozart till Wagner : En lyrisk-dramatisk soprans reflektioner

    Magister-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Operahögskolan

    Författare :Rebecca Hellbom; [2020]
    Nyckelord :opera; Wagner; Mozart; röst; sång; sopran; röstfack; lyrisk-dramatisk; reflektion; rollgestaltning; sångteknik;

    Sammanfattning : Som lyrisk-dramatisk sopran vet jag att min väg vokalt är längre än de flesta andra röstfacks väg, eftersom rösten behöver mer mognad. Mognad att växa in i sitt röstfack och mognad för att klara av de stora rollerna som väntar. LÄS MER

  2. 22. Gendertelling : En kvalitativ studie om hur könsdomineradeföretag kan attrahera arbetsföra av det motsatta könet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elin Allerborg; Felicia Holmlund; Stephanie Weber Pedersen; [2020]
    Nyckelord :Employer Branding; Gender norms; Gender segregation; Attitudes; External communication; Employer Branding; Könsnormer; Könssegregering; Attityder; Extern kommunikation;

    Sammanfattning : Datum: 2020-06-08 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens högskola Författare: Allerborg Elin (96/04/03), Holmlund Felicia (96/12/18), Weber Pedersen Stephanie (95/02/11). Titel: Gendertelling Handledare: Andreas Pajuvirta Nyckelord: Employer Branding, Könsnormer, Könssegregering, Attityder, Extern kommunikation Frågeställning: Vad influerar arbetsföras attityder mot könsdominerade företags externa employer branding? Syfte: Syfte med studien är att könsdominerade företag ska kunna anpassa sin externa employer branding för att öka möjligheten att attrahera det motsatta könet. LÄS MER

  3. 23. Hade du valt att delta? : En kvalitativ studie om vad som motiverar individer till att delta i undersökningar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Isabel Norberg; [2020]
    Nyckelord :Motivation; individual benefits; incentives; important research topics; trust in the researcher; time aspect and priorities; Motivation; Individuella nyttor; incitament; betydelsefulla forskningsämnen; tillit gentemot forskaren; tidsaspekt och prioriteringar;

    Sammanfattning : This study examines individuals’ motivational factors when it comes to participation in surveys, and how these are reflected in their social actions. The empirical data consists of semi-structured interviews with six individuals, three men and three women. LÄS MER

  4. 24. Brevet som blev ett upprop - En idéanalys av debatten om tjänstemannauppropet

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Malin Broman; Linn Alfredéen; [2019]
    Nyckelord :tjänstemannauppropet; idéanalys; Weber; Lundquist; idealtyper; förvaltningsmodellen; dualism; legitimitet; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I september 2018 lämnade 261 tjänstemän vid regeringskansliet över ett brev till förvaltningschefen. Brevet blev känt i media som ”tjänstemannauppropet” och uttryckte oro för hur den pågående regeringsbildningen skulle påverka tjänstemännens arbete. LÄS MER

  5. 25. Varumärkesplattform - substans eller ytlig glans?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Nilsson; Isabell Weber; Hampus Harrysson; [2019]
    Nyckelord :Brand Platform; Brand Identity; Brand elements; Brand guidelines; Brand Handbook Varumärkesplattform; Varumärke; Varumärkesstrategi; Beståndsdelar; Varumärkesarbete; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Studien avser att beskriva teorin inom området och hur arbetet med varumärkesplattformar fungerar i praktiken, för att vidare undersöka och förklara hur olika processer och beståndsdelar inom varumärkesplattformar skapar önskade effekter för ett varumärke. Syftet har således två olika delar, en beskrivande och en förklarande del. LÄS MER