Sökning: "Work encouragement"

Visar resultat 21 - 25 av 147 uppsatser innehållade orden Work encouragement.

  1. 21. Informellt lärande i fritidshemmet : Om hur fritidshemslärare arbetar för att väcka elevernas intresse för matematik

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Divin Nkurunziza; Christian Touma; [2021]
    Nyckelord :Leisure centers; informal learning; mathematics; encouragement; Fritidshem; informellt lärande; matematik; uppmuntra;

    Sammanfattning : The purpose of our study is to get an overview of how the after-school teachers work to arouse children's interest in mathematics and how they further develop the children's mathematical knowledge. The study is examined with the help of the following questions: How do educators believe that students' interest in mathematics can be aroused through informal learning? How can the informants' ideas about informal learning in the after-school center be understood with the help of socio-cultural theories? We chose qualitative interviews as the method of our data collection in our study, in which three trained after-school center teachers were happy to participate. LÄS MER

  2. 22. User Interface Design for Promoting Wellness : An Application User Interface with a Focus on Usability and Encouragement of Physical Activity

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Ida Nyman; Malin Norén; [2021]
    Nyckelord :Industrial design engineering; user experience; user interface; usability; nudging; motivation; workout application; Teknisk design; användarupplevelse; användargränssnitt; användbarhet; nudging; motivation; träningsapplikation;

    Sammanfattning :   Good health amongst employees is essential for an organization, and it is well known that exercise and daily movement have an enormous impact on our health. Physical activity can decrease sick leave and give the employees more energy for their work. LÄS MER

  3. 23. Riskhantering under Covid-19 pandemin : En fallstudie om Enterprise Risk Management på Scania i Oskarshamn

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Nellie Lilja; Frida Hesselbom; [2021]
    Nyckelord :Enterprise Risk Management; Risk; COSO; Risk Culture; Risk Governance; Risk Structure; Enterprise Risk Management; Risk; COSO; Riskstyrning; Riskkultur; Riskstruktur.;

    Sammanfattning : Magisteruppsats (4FE18E), Civilekonomprogrammet - Inriktning Controller, Ekonomihögskolan vid Linnéuniveristetet i Växjö, Vårterminen 2021.  Titel: Riskhantering under Covid-19 pandemin - En fallstudie om Enterprise Risk Management på Scania i Oskarshamn Bakgrund: Riskhantering blev ett mycket aktuellt ämne efter finanskrisen 2008 till följd av identifierade svagheter i organisationers riskhanteringssystem. LÄS MER

  4. 24. En hållbar styrning inom fastighetsbranschen : En kvalitativ studie ur ledningens och anställdas perspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Albin Åkesson; Elin Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Employees; Corporate Social Responsibility; Management accounting; Sustainability; Management Control Systems Package; Anställda; Corporate Social Responsibility; Ekonomistyrning; Hållbarhet; Management Control Systems Package;

    Sammanfattning : Hållbar utveckling och Corporate Social Responsibility är två aktuella koncept vars popularitet har ökat de senaste årtiondena. Till följd av utvecklingen kommunicerar många företag hållbarhet i syfte att skapa legitimitet. LÄS MER

  5. 25. Högstadieelevers erfarande av mening i musikundervisningen i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Sofia Lekardal; [2021]
    Nyckelord :music; high school; meaning; lifeworld phenomenology; music education; music pedagogy; musik; högstadiet; mening; livsvärldsfenomenologi; musikundervisning; musikpedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att, utifrån ett livsvärldsperspektiv, utforska högstadieelevers erfarande av mening i musikundervisningen i skolan. Vilka upplevelser av mening beskriver högstadieeleverna och vilken roll beskrivs läraren ha i dessa upplevelser? Undersökningen är kvalitativ och bygger på semistrukturerade intervjuer med tre högstadieelever. LÄS MER