Sökning: "analys av kvantitativ data attityder"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden analys av kvantitativ data attityder.

  1. 1. IVA outreach som professionellt stöd till sjuksköterskor på vårdavdelning.

    Magister-uppsats,

    Författare :Ingvild Elsbak Westerlind; Ajdin Imsirovic; [2023-04-20]
    Nyckelord :Sjuksköterska; vårdavdelning; IVA; outreach; intensivvårdssjuksköterska; perspektiv;

    Sammanfattning : Bakgrund: Brist på sjuksköterskor i kombination med hög arbetsbelastning och stressande arbetsmiljö leder till suboptimal vårdkvalité och är ett hot mot patientsäkerheten. Konceptet IVA outreach skapades för att tidigt identifiera patienter med risk för försämring och behov av intensivvård, bättra utskrivningsprocessen från IVA till vårdavdelning, och stödja sjuksköterskor på vårdavdelning i att vårda patienter med komplexa omvårdnadsbehov. LÄS MER

  2. 2. “Men vi har ju en policy!” En kvalitativ fallstudie av anställdas upplevelser av ett medieföretags interna jämställdhetsarbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Bågenholm; Helén Elofsson; [2022-02-16]
    Nyckelord :jämställdhet; mångfald; intersektionalitet; policy; implementering; diskrepans;

    Sammanfattning : Föreliggande uppsats utgår från en kvalitativ studie där anställdas uppfattningar och upplevelser av jämställdhet har undersökts inom ett medieföretag i Göteborg. Författarna har utgått från en abduktiv ansats och gjort en tematisk analys av insamlad data. LÄS MER

  3. 3. The Exposed Gender : The representation of trans gender in Czech media 2017-2020, a corpus-based discourse analysis

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Slaviska språk

    Författare :Jonas Thál; [2022]
    Nyckelord :Corpus; discourse; gender; transgender; Czech; media; Facebook; news; sentiment analysis; representation; hate speech; quantitative analysis; Korpuslingvistik; diskursanalys; genus; transgender; tjeckiska; media; Facebook; sentimentanalys; representation; hatspråk; kvantitativ analys;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore the representation of transgender individuals in online Czech discourses. The study utilizes corpus linguistics to analyze news media and Facebook in order to understand the attitudes towards transgender individuals in these discourses. LÄS MER

  4. 4. Marknadsförings (o)förmåga att bidra till konsumtion av grönt mode : En studie om hur modeföretags gröna marknadsföring påverkar gapet mellan unga konsumenters attityder till grönt mode och deras faktiska köpintentioner.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Katarina Tronêt; Emma Jönsson; [2022]
    Nyckelord :social media marketing; attitude-behavior gap; green fashion; consumer behavior; greenwashing; grön marknadsföring; klädindustrin; det gröna gapet; konsumentbeteende; grönmattning;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how green marketing can bridge the gap between young consumers' attitudes towards green fashion and their actual purchase intentions. In order to identify and gain an understanding of the factors that influence the effect of green marketing, a multi-research method is used (a combination of qualitative and quantitative methods). LÄS MER

  5. 5. Lek i läs- och skrivundervisningen i årskurs 1–3 : En studie om lärares attityder och föreställningar om leken i läs- och skrivundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Linnea Granfeldt; Dina Benjaro; [2021]
    Nyckelord :lek; läs- och skrivundervisning; lustfylld undervisning; meningsfull undervisning; kontinuitet; diskontinuitet;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka lärares attityder och föreställningar till leken som metod i läs- och skrivundervisningen i årskurs 1–3 samt huruvida lärare använder sig av leken i läs- och skrivundervisningen. Läroplanen (Lgr11) menar att undervisningen ska stimulera till aktivt lärande genom lek. LÄS MER