Sökning: "customer purchase intention"

Visar resultat 16 - 20 av 99 uppsatser innehållade orden customer purchase intention.

  1. 16. What influences most: Celebrities, Influencers, or Mascots?: Investigating the effectiveness of different Endorsers in Consumer Communication

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emma Edström; Yufei Erik Luo; [2023]
    Nyckelord :Endorser Marketing; Source Credibility Model; Source Attractiveness Model; Product Match-Up Hypothesis; Endorsement;

    Sammanfattning : This thesis aims to bring insights into the field of endorser marketing. Celebrity, mascot, and influencer endorsements, especially with the rise of social media, are very popular and often-used by marketers in B2C marketing. LÄS MER

  2. 17. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Thomas Diös; Alexander Persson; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; social media; Social media marketing activities; trendiness; word-of-mouth; customization; interaction; entertainment; customer loyalty; brand preference; price premium; customer response; brand equity; brand association; Customer based brand equity; brand management; consumer purchase intention.; Marknadsföring i sociala medier; sociala medier; Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier; trendighet; ord-av-mun; anpassning; interaktion; underhållning; kundlojalitet; varumärkespreferens; prispåslag; kundrespons; varumärkeskapital; varumärkesassociation; Kundbaserat varumärkeskapital; varumärkeshantering; konsumentköpavsikt;

    Sammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER

  3. 18. Perceptions of greenwashing's impact on green concern and green purchase intentions : A qualitative study of Angolan Generation Z

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amélia Quicanga; [2023]
    Nyckelord :Greenwashing; green concern; green purchase intentions;

    Sammanfattning : In response to growing concerns about environmental degradation and climate change,demand for green products and services has increased. The use of environmental claimsas a marketing tool in order to gain a competitive advantage has also increased. LÄS MER

  4. 19. How close are your customers'? A quantitative study on consumers psychological distance and its implications for retailers online strategy

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Matteo Priori; Elienor Werner; [2022]
    Nyckelord :psychological distance; consumer behavior; e-commerce; online retail strategy; internet behavior;

    Sammanfattning : E-commerce is constantly expanding and evolving, and the retail landscape is currently facing major challenges. Younger generations that have grown up in a digital era are more comfortable navigating the online environment, and they are increasingly constituting a more significant part of the market. LÄS MER

  5. 20. Extern design och marknadsföringssamarbete - ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christina Maria Iliadou; Mariann Ebrahim; [2022]
    Nyckelord :external design; marketing; marketing lead; design lead; co-branding; collaboration patterns; innovation; brand consistency; star-based designer.; extern design; marknadsföring; marketing lead; design lead; co-branding samarbetsmönster; innovation; varumärkeskonsistens; stjärndesigner;

    Sammanfattning : The lack of synergy between design and marketing departments can result in less innovative products which can lead to less customer satisfaction. This problem has affected the perfume and cosmetic industry as well, which is considered to be an industry with high competitiveness but also a high innovation rate. LÄS MER