Sökning: "customer purchase intention"

Visar resultat 16 - 20 av 58 uppsatser innehållade orden customer purchase intention.

  1. 16. The Ethical Colour : Exploring the intention-behaviour (I-B) gap among Generation Y women with relation to ethical makeup

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan; Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Iliana Minkova; Ana Isabel Castellanos Lozano; [2019]
    Nyckelord :Ethical consumerism; makeup; Intention-Behaviour gap; consumer behaviour;

    Sammanfattning : Background: Makeup has become the fastest‐growing beauty category in the last years, partly due to the effects of the digitalisation, and the growing importance conferred upon the digital image. Consumers are becoming increasingly aware of the business practices behind the goods they buy, and the impact of their purchases on the environment, and the human and animal welfare. LÄS MER

  2. 17. Drivkrafter för energieffektiviseringar : Studie av stora svenska tillverkningsföretag

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Mona Golpagoon; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : BackgroundEnvironmental issues have become relevant all over the world. This has led to customers putting high demands on company that manufactures the product they purchase, to ensure that it’s been manufactured in an environmentally friendly manner. LÄS MER

  3. 18. How to Improve Customer Satisfaction Leading to Pay for Premium Service-Shanbay

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Xianda Chen; Xiaodi Chen; [2018]
    Nyckelord :Self-aid learning platform; service experience; customer satisfaction; re purchase intention.;

    Sammanfattning : With the increasing number of people studying online, self-aid learning platforms which help customers(users)study by themselves are more and more prevalent in China. Self-aid online learning is a relatively innovative field which has not been widely and thoroughly researched. LÄS MER

  4. 19. Circular business model – Access based car service : A Quantitative Study from customers´ perspective

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sam Eltahan; Jan Kristl; Ahsan Javed; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study develops the knowledge and understanding of Circular Business Model (CBM) from the consumers´ perspective in Sweden. It is of great importance, for the Swedish companies that are planning to establish collaborative consumption or move towards other CBMs, to understand how and what are the consumers´ attitudes, behaviour, and the level of purchase intention towards circular business models. LÄS MER

  5. 20. Hållbarhetsmärkningar i klädbranschen - ett sätt att bygga varumärkeskapital?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Bjursåker; Gustav Johansson; Lovisa Walldén Persson; [2018]
    Nyckelord :Varumärkeskapital; Kundbaserat varumärkeskapital; Klädbranschen; Hållbarhetsmärkning; E-handel; Brand equity; Customer-based brand equity; Clothing industry; Sustainability label; E-commerce; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur en hållbarhetsmärkning av kläder i en e-handelskontext påverkar ett företags varumärkeskapital. Metod: Studien utgick från en kvantitativ ansats där tre av Aakers (1991) fem dimensioner av kundbaserat varumärkeskapital operationaliserades. LÄS MER