Sökning: "digitala kommunikationsmedel"
Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden digitala kommunikationsmedel.
11. Målstyrning vid övergång till distansarbete : En kvalitativ fallstudie om hur chefer i ett tillverkande företag arbetar med målstyrning vid en övergång till distansarbete
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Målstyrning är ett sätt för organisationer att styra sin verksamhet där arbetet sker stegvis för att avslutningsvis uppnå specifika mål. Covid-19 bidrar till ett utökat distansarbete inom organisationer, vilket bidrar till en utmaning för användandet av målstyrning. LÄS MER
12. Emojis - det artificiella språket mellan varumärken och människor : En studie om hur varumärken kommunicerar med emojis på sociala medier.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Emojis har blivit så vanligt och förankrat i vardagskommunikationen att under år 2015 utsåg Oxford Dictionary emojin “Face with Tears of Joy” till årets ord. Emojis är ett relativt nytt kommunikationsmedel som växt i takt med ett mer digitalt och uppkopplat samhälle där en stor del av kommunikationen sker via sociala medier. LÄS MER
13. Kontoret bra, men hemma bäst? -En kvalitativ studie om distansarbetets inverkan på socialsekreterares arbetssituation
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : As a consequence of the Covid-19 global pandemic, many occupational groups have been forced to readjust to teleworking. This has resulted in meetings held through different digital platforms, such as smartphones and video-meetings, instead of seeing each other physically face-to-face. LÄS MER
14. Kommunikationsprocessen mellan Inkubator och Startup : En kvalitativ studie om effektiv Business to Business kommunikation.
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Detta arbete undersökte den kommunikationsprocess som sker mellan en inkubator och startupföretag, samt dess effektivitet. Syftet med denna studie var att studera och undersöka faktorer som skapar en välfungerande kommunikation, för- och nackdelar med både fysisk samt digital kommunikation mellan en inkubator och startup, i detta fall Innovatum Startup, och dess startup kunder. LÄS MER
15. Ett till treåriga barns delaktighet i den pedagogiska dokumentationen i förskolan. : En studie om förskollärares syn och erfarenheter om de yngsta barnens delaktighet i den pedagogiska dokumentationen.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Barnkonventionen lyfter att barn har rätt att få sin röst hörd, uttrycka sin mening och höras i de frågor som rör barnet. Syftet med studien är att öka kunskap om vilka olika sätt förskolepedagoger kan göra ett till treåriga barn delaktiga i den pedagogiska dokumentationen i förskolan genom barnens fotograferande. LÄS MER