Sökning: "elementary teacher"

Visar resultat 16 - 20 av 342 uppsatser innehållade orden elementary teacher.

  1. 16. Digitala verktygs påverkan på elevernas lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS); Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Youssef El-Borchali; Seyman Gürel; [2023]
    Nyckelord :mathematics; tablets; games; education; elementary school;  learning; digital verktyg; evaluation; math; mathematics; elementary school; students;  positive effects; negative effects; digitala lärresurser matematikundervisning;

    Sammanfattning : Digitization is today an integrated part of the Swedish primary school. For the school to remain free and equal for the students, laptops and tablets are given out as loans to students. The school should also reflect society at large, and Sweden is a country where digitization is a fact. All subjects in school must be combined with digitization. LÄS MER

  2. 17. Hur ter sig teknikämnet i en slöjdsal?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Dragana Tomic Karlsson; [2023]
    Nyckelord :technology; handicraft; discourse analysis; elementary school; curriculum; the physical environment; teknik; slöjd; diskursanalys; grundskolan; kursplan; den fysiska miljö.;

    Sammanfattning : I detta examensarbete undersöks hur teknikämnet ter sig när det undervisas i en slöjdsal sett utifrån aktörerna elever, lärare och Skolverket. Följande frågeställningar har formulerats inom ramen för denna studie:1. Hur framträder teknikämnet hos elever och hos lärare när undervisningen sker i en slöjdsal? 2. LÄS MER

  3. 18. “Man famlar lite i mörkret” : Lärares erfarenheter och upplevelser av att arbeta med barn med språkstörning

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaper

    Författare :Mercy Chepngeno; Ellen Joyce; Alana York; [2023]
    Nyckelord :DLD; SLI; developmental language disorder; specific language impairment; elementary school; middle school; high school; school-aged; education; teachers; special education teachers; qualitative; focus groups; collaboration; SLP; speech and language pathology; experiences; språkstörning; skolbarn; grundskolan; gymnasiet; utbildning; lärare; speciallärare; specialpedagog; kvalitativ; innehållsanalys; fokusgrupper; logoped; samarbete; upplevelser;

    Sammanfattning : Developmental language disorder (DLD) is a communication disorder which can greatly affect a child’s ability to achieve academic goals. In Sweden, all children have the right to receive the support they need in school. LÄS MER

  4. 19. Hip-hop i grundskolan : Ett kulturellt fenomen som undervisningsinnehåll

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Magnus Jonsson; [2023]
    Nyckelord :hip-hop; music education; music teacher; elementary school; cultural phenomenon; hip-hop; musikundervisning; musiklärare; grundskola; kulturellt fenomen;

    Sammanfattning : Detta är ett fenomenografiskt arbete som har undersökt hur musiklärare som undervisar i årskurs 7-9 på grundskolor i Stockholm upplever hip-hop som ett kulturellt fenomen. Data har samlats in genom fyra semistrukturerade intervjuer med fokus på följdfrågor för att fånga upp så många unika och spontana beskrivningar som möjligt. LÄS MER

  5. 20. Formativ bedömning i svenskämnet: : 11 elevers bearbetningar på deras berättande texter utifrån en lärares skriftliga återkoppling.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Thea Wuopio-Mogestedt; [2023]
    Nyckelord :Text triangle; formative assessment; feedback; pupil s texts and teacher analysis; Texttriangeln; formativ bedömning; återkoppling; elevtexter och läraranalys;

    Sammanfattning : This study's aim is to evolve knowledge about formative assessment of writing by investigating how pupils in grade 5 in elementary school rewrite their narrative stories based on their teachers feedback in writing. The questions that will be answered is; What type of formative assessment does the teacher provide the students with? and How do the students rewrite their narrative stories based on the teachers formative assessment? The study builds on a text analysis which is based on two theories. LÄS MER