Sökning: "få instagram följare"
Visar resultat 6 - 10 av 29 uppsatser innehållade orden få instagram följare.
6. ”Jag har hatat mig själv”: : En etnografisk studie av influencers porträttering av psykisk ohälsa på Instagram
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur influencers porträtterar psykisk ohälsa på Instagram i text och bild. Metoden är en digital etnografi, med en tematisk analys. Datamaterialet består av sexinfluencer och 41 Instagram-inlägg. LÄS MER
7. Betalt samarbete eller pressutskick från influerare - En studie om hur trovärdigt följarna anser marknadsföringsmetoderna är på Instagram och Youtube
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Marknadsföring genom influerare har under de senaste åren utvecklats från att vara en marknadsföringsmetod till en miljonindustri. Relationen mellan en influerare och hens följare är avgörande för hur väl en influerare utstrålar förtroende och är kapabel till att förmedla trovärdiga åsikter samt rekommendationer. LÄS MER
8. Influencer marketing: Hur det påverkar unga kvinnor i generation Z
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : I takt med att reklamtröttheten ökar i västvärlden växer sig marknadsföringsstrategin influencer marketing allt starkare. Influencers, vilka i grund och botten är helt vanliga människor, har en stor makt på sina sociala medier med tusentals till miljoner följare. LÄS MER
9. Vilken faktor har följarantal på marknadsföring över sociala medier? : En studie av korrelationen mellan influencers följarantal och influencermarknadsföring via sociala
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Idag finns det en bred variation av influencers, där följarantalet varierar från några tusen till flera miljoner. Storleken på en influencers följarskara är ett väsentligt kriterium för ett företag när man ska välja influencer att samarbeta med. LÄS MER
10. Politiska influencers : En kvalitativ textanalys av politisk opinionsbildning i den digitala eran
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : I en digital värld uppkommer fenomen som påverkar det politiska beteendemönstret hos människor. Ett sådant fenomen är digital opinionsbildning vilket har blivit ett viktigt verktyg i den politiska debatten världen över under senare decennier. LÄS MER