Sökning: "green branding"
Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden green branding.
1. All that glitters is not green : A Field Study On Green Marketing Communication Of A Surf Destination Versus Green Practices On Site
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The concern for environmental sustainability is constantly growing within tourist destinations. Environmental concern is leading to increased consumer awareness of green sustainable destinations. The growing interest in sustainability-based practices contributes to companies using green marketing communication to attract green conscious consumers. LÄS MER
2. Så rekryteras en It- Student : En intervjustudie om den gröna omställningen, kompetensbrist i Norrland och sociala medieplattformas roll i rekrytering
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : The green transition in northern Sweden is creating more jobs but also highlights a shortage of competent personnel. The green transition involves a more environmentally friendly industry and the expansion of sustainable-focused work within the northern regions. Therefore, a recruitment effort of trained individuals is essential. LÄS MER
3. Studenters intention att bosätta sig i Luleå efter avslutad examen : En kvalitativ studie om effekten av platskommunikation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Forskningsproblem - Hur kan kommunikationen av Luleås platsvarumärke utformas för att öka möjligheten att behålla flera studenter i kommunen efter avslutad examen för att öka kompetensförsörjningen? Metod - En litteratursammanställning genomfördes i syfte att undersöka tidigare skriven litteratur inom ämnet. Ett teoretiskt ramverk sammanställdes därefter och har fungerat som en grund för intervjuguiden men också för upplägget på empiri- och analyskapitlen. LÄS MER
4. Green Bonds : A study on the signaling effects of issuing green bonds in the Swedish real estate sector
Master-uppsats, KTH/Fastighetsekonomi och finansSammanfattning : Green bonds have rapidly increased in popularity over the past years, and are often seen as afacilitator in achieving the Paris Agreement of limiting global warming to 2°C. The Swedishreal estate sector is one of the most frequent issuers in the Swedish green bond market, as itstands for 49% of the total volume outstanding. LÄS MER
5. ”Maximum safety for you – minimum impact on nature” - En multimodal kritisk diskursanalys av Klättermusens hållbarhetskommunikation på Instagram
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The climate crisis and the consequences that follow have forced humanity to explore the collective actions that must be taken to curb global warming. As a way to reduce ones carbon footprint, many choose to consume with greater care for the environment, and the interest for sustainable clothing has therefore significantly increased. LÄS MER