Sökning: "kund nöjd"

Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden kund nöjd.

  1. 1. Bygglovsprocessens digitalisering: En undersökning av sambandet med handläggningstid och NKI

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Björn Bergman; Elin Carnebrink; [2023]
    Nyckelord :automation; building permit process; digitalization; efficiency; e-service; processing time; overall customer satisfaction index; robot; automatisering; bygglovsprocessen; digitalisering; effektivisering; e- tjänst; handläggningstid; NKI; robot;

    Sammanfattning : Rapporten syftade till att lägga en grund för hur en undersökning om digitaliseringens påverkan på handläggningstid och nöjd-kund-index, NKI, utföras i bygglovsprocessen. Bygglovsprocessen är en komplex process där olika faktorer kan påverka kvaliteten och effektiviteten i processen. LÄS MER

  2. 2. Webbplats för Vemdalen Catering : Funktionalitet mot användarvänlighet i Wordpress

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Emmy Adolfsén; [2021]
    Nyckelord :Wordpress; CMS; användarvänlighet; UX; Sökmotoroptimering; SEO;

    Sammanfattning : The objective of this project is a, for client, optimized website built in Wordpress using Beaver Builder and Beaver Themer plugin, together with a basic set of chosen plugins for a modern, secure and cost effective Wordpress site. The projects also includes an evaluation of and analysis about how functionality and design could be prioritized for optimal delivery and client satisfaction. LÄS MER

  3. 3. The road towards the flawless residence : A case study in process- and quality management

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Conny Andersson; David Björk; [2021]
    Nyckelord :Experience feedback; Process control; CSI; Customer Satisfaction Index; Continuous improvement; Quality control.; Erfarenhetsåterföring; processarbete; kvalitetsstyrning; NKI; förbättringsarbete.;

    Sammanfattning : This study was initiated to examine whether processes of the construction company JM ABare followed and how they can be streamlined, if the targeted goals are reached, and whenand why prescribed routines are abandoned. The study was carried out through onlinequalitative interviews with supervisors at nine examined construction projects, and withofficials within the JM AB organization. LÄS MER

  4. 4. Betydelsen av mellanmänskliga möten online : En studie om B2C-interaktioner mellan kunder och kundservicepersonal

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Holm; Ebba Blom; [2020]
    Nyckelord :Relationships; service-dominant logic; value creation; interaction; social exchange; social resource theory; particular resources; concrete resources; Relationer; service-dominerande logik; värdeskapande; interaktion; socialt utbyte; social resursteori; partikulära resurser; konkreta resurser;

    Sammanfattning : Today's retail consumer market is characterized by global, intense competition. In times of intense competition, long-term customer relationships are described as the key to both profitability and survival, which is achieved by creating value together with customers through mutual dialogue. LÄS MER

  5. 5. ”De ska kunna tacka även för ett nej” : En kommuns förbättringsresa för ökad kundnöjdhet och NKI - Nöjd Kund Index för bygglov

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Alexandra Svanberg Havik; [2020]
    Nyckelord :Quality management; Trust Based Governance and Management; Total Quality Management; TQM; Satisfied Customer Index; Kvalitets- och verksamhetsutveckling; Tillitsbaserad styrning och ledning; offensiv kvalitetsutveckling; hörnstensmodellen; Nöjd Kund Index; NKI;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att utforska initiativ som ökar kundnöjdheten i en kommunal verksamhet. En kommun, Helsingborg, som lyckats väl i att utveckla en hög kundnöjdhet i den nationella undersökningen Nöjd Kund Index inom myndighetsområdet bygglov har studerats. LÄS MER